تازه های سایت

کد مطلب: 53603
3. مرداد 1402 - 8:05
جوانان یکی از روستاهای نهاوند با عشقی مثال‌زدنی و با شور و شوقی وصف‌نشدنی بزرگ‌ترین نمایشگاه نمونک گلی روایت کننده حادثه عاشورا در استان همدان را برپا کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، موسم محرم که فرامی‌رسد هرکسی با هر توان و ظرفیتی که دارد در خدمت به دستگاه امام حسین (ع) شبانه‌روز تلاش می‌کند.

در ایام ماه محرم جوانان هیئتی به هر طریقی که بتوانند گوشه‌ای از کار هیئت را گرفته و پرچم عزاداری برای اباعبدالله (ع) را برافراشته می‌کنند.

جوانان خوش‌فکر و باایمان نهاوند از هر راهی برای نشان دادن عشق و ارادت خود به ساحت مقدس امام حسین (ع) استفاده می‌کنند جمعی از جوانان مؤمن و باایمان روستای «تُکه» از توابع بخش مرکزی نهاوند در اقدامی شایسته نمایشگاه گِلی با عنوان از بقیع تا کربلا را برپا می‌کنند.

این جوانان بسیجی با شور و شوق فراوان با استفاده از ابزاری مانند گِل، سنگ، چوب و … بزرگ‌ترین نمایشگاه نمونک گِلی استان همدان را ایجاد می‌کنند.

این نمایشگاه در ایام محرم هزاران بازدیدکننده دارد و با عنوان از بقیع تا کربلا در خدمت مردم است.

جوانان روستای تکه وقایع حرکت امام حسین (ع) از عرفات و زیارت قبرستان بقیع تا رسیدن به کربلا و روز عاشورا را به طرز زیبایی بازسازی کرده‌اند. این نمایشگاه در نوع خود بی‌نظیر است و مصیبت‌ها و سختی‌هایی را که بر امام حسین (ع) و اهل‌بیت ایشان ویارانش وارد شد را به طرز هنرمندانه‌ای به نمایش می‌گذارد.

اگر در ایام محرم به نهاوند سفر دارید می‌توانید در کنار گلزار شهدای روستای تُکه از توابع بخش مرکزی این شهرستان از این نمایشگاه بازدید داشته باشید.

در ادامه فیلمی از مراحل ساخت این نمایشگاه توسط جوانان بسیجی و مؤمن این روستا را مشاهده می‌کنید. فیلم را تا انتها مشاهده کرده تا عشق و ذوق این جوانان و اینکه چگونه نمایشگاه زیبایی ایجاد کرده‌اند را ببینید.

 
 

دیدگاه شما