تازه های سایت

کد مطلب: 53600
3. مرداد 1402 - 7:58
حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی‌نیا اصلی‌ترین هدف قیام اباعبدالله‌الحسین(ع) را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: وظیفه نماز جمعه عاشورایی تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) ‌است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی‌نیا، امام جمعه شهرستان نهاوند با اشاره به تقارن نماز جمعه و عاشورای حسینی امسال، اظهار کرد: شعار این روز «نماز جمعه عاشورایی» است و نماز‌های جمعه به ویژه امسال که مصادف با عاشورای حسینی است، اهداف عاشورا و قیام اباعبدالله(ع) را دنبال می‌کند.

وی یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) و نماز جمعه را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: این شعار باید نصب‌العین امام جمعه، مأمومین، ستاد نماز جمعه و همه اداره‌کنندگان نماز جمعه باشد؛ ما باید امر به معروف و نهی از منکر را به‌عنوان یک واجب عینی در دستور کار قرار دهیم.

حجت‌الاسلام مغیثی‌نیا بصیرت‌افزایی را از وظایف اصلی ستاد برگزاری نماز جمعه توصیف کرد و افزود: دشمن به دنبال استحاله فرهنگی و سیاسی از صدر اسلام تا امروز است؛ آن روز شجره خبیثه بنی‌امیه و امروز ایادی آمریکا و صهیونیست این استحاله را در دستور کار دارند.

وی افزود: در مقابل این‌ها، ما باید بصیرت‌افزایی را هدف قرار دهیم و مردم را به این معنا توجه دهیم که اسلام ناب با محتوایی که دارد، از نظر اعتقاد، اخلاق و عمل می‌تواند مؤثر باشد و جامعه را بسازد. اگر روح اسلام از همه چیز گرفته شود و ظواهر اسلام اجرا شود، برای مثال نماز باشد اما ولایت نباشد، روزه و حج باشد اما در خدمت اهداف شیاطین باشد، این اسلام واقعی نیست.

حجت‌الاسلام مغیثی‌نیا درباره کارکردهای مشترک عاشورا و نماز جمعه گفت: همان‌طور که قیام اباعبدالله(ع) و عاشورا اسلام ناب را جا انداخت و تبلیغ کرد و از سقوط حفظ کرد، نمازهای جمعه نیز این رسالت را دارند که باید با همه توطئه‌ها و برنامه‌های دشمن مقابله کنند و نگذارند که این استحاله فرهنگی و سیاسی و اخلاقی در جامعه ما شکل بگیرد.

وی اصلاح در امت جد سیدالشهدا(ع) که از پیام‌های اصلی و اساسی عاشوراست را از وظایف اصلی نماز جمعه عنوان کرد و افزود: اصلاح شامل همه ابعاد، اعتقادات، اعمال، رفتار، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و دیگر ابعاد است؛ نماز جمعه برای انجام رسالت اصلی خود باید در همه این ابعاد پرچمدار اصلاح جامعه و اصلاح امت اسلامی باشد.

امام جمعه نهاوند پیام مهم اباعبدالله(ع) را حفظ ارزش‌های اسلامی دانست و گفت: یکی از این ارزش‌ها نماز است؛ به چه وسیله‌ای می‌شود اهمیت نماز را به این زیبایی ابلاغ کرد که امام حسین(ع) یک شب مهلت می‌گیرند تا نماز بخوانند و عبادت کنند؛ علاوه بر این ظهر عاشورا در وسط میدان جنگ نماز می‌خوانند تا اهمیت نماز و ارتباط با خدا را منتقل می‌کنند؛ تا نشان دهند که نماز در این اسلام اصیل رکن دین است.

حجت‌الاسلام مغیثی‌نیا تأکید کرد: پیام مهم نماز جمعه ایجاد روحیه وحدت و انسجام جامعه است که حول محور ولایت همیشه در سنگر دفاع از ارزش‌ها حاضر و مقاوم هستند؛ پایگاه نماز جمعه جایگاه و پایگاه بسیج مردم است که از این نظام دفاع می‌کند تا دین خود را به امام راحل و شهدا ادا کند.

دیدگاه شما