تازه های سایت

کد مطلب: 53559
29. تير 1402 - 5:55
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان از خرید تضمینی ۱۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گفت: تا کنون ۳ هزار و ۴۶۸ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است و مابقی نیز به تدریج به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

سید حسین خوانساری افزود: کشاورزان شهرستان نهاوند با بیش از ۳۷ هزار تن بیشترین میزان گندم تولیدی را به مراکز خرید تضمینی در استان همدان تحویل داده اند و گندمکاران شهرستان اسدآباد نیز با بیش از ۳۵ هزار تن گندم در رده دوم قرار دارند.

او تصریح کرد: میزان خرید گندم در شهرستان‌های رزن و درگزین در مجموع ۱۵ هزار تن، شهرستان کبودرآهنگ ۱۱ هزار، شهرستان همدان ۹ هزار تن، شهرستان فامنین و بهار هر یک ۳ هزار تن، شهرستان تویسرکان ۷ هزار تن، و در شهرستان ملایر ۶ هزار تن بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان با بیان اینکه ۵۵ مرکز خرید تضمینی گندم در استان ایجاد شده است، گفت: از این تعداد ۲ مرکز خرید به صورت دولتی و مابقی مراکز مربوط به بخش خصوصی و مباشرین تعاونی روستایی و کارخانجات آرد فعال هستند و تا شهریور کار خرید تضمینی گندم از کشاورزان را انجام می‌دهند.

خوانساری با بیان اینکه قیمت مصوب خرید تضمینی گندم در کشور امسال ۱۵ هزار تومان است، تصریح کرد: ما به تفاوت خرید گندم از کشاورزانی که در مرحله نخست اقدام به تحویل محصول خود کرده‌اند به زودی به حساب آنان واریز می‌شود.

دیدگاه شما