تازه های سایت

کد مطلب: 53505
22. تير 1402 - 8:24
فرماندار نهاوند گفت: عدم نمایندگی غله در شهرستان، کاهش سهمیه آرد شهرستان و عدم سهمیه برای نانوایی‌های تازه ایجاد شده شده از مهمترین مشکلات حوزه آرد و نان شهرستان هستند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، ضرغام احمدوند در دومین جلسه شورای آرد و نان شهرستان در سال ۱۴۰۲ با اشاره به مسائل و مشکلات حوزه آرد و نان اظهار کرد: راهکارهای رفع مشکلات تولید آرد طبق قانون و ضوابط تدبیر شود تا روند رفع مشکلات تسهیل شود.

وی هدف از برگزاری این جلسات را رفع موانع و مشکلات دانست و گفت: خوشبختانه به خاطر شرایط آب و هوا در شهرستان وضعیت بسیار خوبی در حوزه گندم و جو داریم.

فرماندار نهاوند گفت: در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ سهمیه آرد شهرستان ۶۱ هزار کیسه بوده که ۳۷ هزار و ۴۵۶ کیسه سهم نانوایی‌ها و خبازی‌ها، یک هزار و ۵۰۸ کیسه سهم آرد خانه پز روستایی و ۸۵۰ کیسه سهم عشایری است.

وی با بیان اینکه در اردیبهشت‌ماه ۲۷۵۶ کیسه کاهش سهمیه در شهرستان داشته‌ایم که به خاطر عملکرد ضعیف برخی نانوایان بوده است، تصریح کرد: از ابتدای شروع این طرح به صورت میانگین یک هزار و ۶۰۰ کیسه کاهش سهمیه آرد در شهرستان داشته‌ایم.

احمدوند در ادامه با اشاره به بررسی مشکلات آرد و نان در شهرستان گفت: عدم نمایندگی غله در شهرستان، کاهش سهمیه آرد شهرستان و عدم سهمیه برای نانوایی‌های تازه ایجاد شده شده از مهمترین مشکلات حوزه آرد و نان شهرستان هستند .

وی بیان کرد: باید با نانوایانی که با عملکرد نادرست خود باعث کم شدن سهمیه آرد شهرستان شوند برخورد قانونی شود .

فرماندار نهاوند در ادامه و در خصوص سهمیه بندی آرد در کشور گفت: اگر برنامه‌ای در کل کشور در نظر گرفته می‌شود، یک بحث کارشناسی شده و هدف این است که یک سیستم کل در کشور جلوی تخلفات را بگیرد .

وی با اشاره به اینکه برخی از مشکلات به خود شهرستان برمی‌گردد، گفت: سهمیه‌بندی آرد باید در نانوایی‌ها یک فرهنگ شده و با متخلفین برخورد قانونی شود چرا که هدف ما رضایتمندی مردم است .

احمدوند تصریح کرد: علت کم شدن سهمیه آرد شهرستان باید پیگیری شده و در صورت نیاز یک کارگاه آموزشی برای شرایط وضع موجود نانوایی‌ها برگزار شود.

وی گفت: ادارات صمت، تعزیرات حکومتی اصناف وظایف خودشان را به خوبی انجام دهند، نظارت‌ها را کامل انجام دهند و رضایتمندی مردم را فراهم کنند .

فرماندار نهاوند افزود: کم کاری مسئولین است که مردم از وضعیت برخی نانوایی‌ها نارضایتی دارند، مصوبات شورای آرد و نان به درستی اجرایی شود، بازرسی‌ها و نظارت‌ها به صورت جدی انجام شوند .

وی با اشاره به اینکه ضرر کم شدن سهمیه آرد نانوایی‌ها برای شهرستان و مردم است، تصریح کرد: تکلیف مداریمان را اضافه کنیم، باید توجه ویژه‌ای به نان مردم شود، چرا که ضرر کم کم شدن سهمیه آرد نانوایی‌ها برای شهرستان و مردم است.

احمدوند اظهار کرد: اداره غله استان موظف است که سهمیه کارخانه آرد نهاوند را اضافه کند یا ساعت کاری این کارخانه را برای نانوایی‌های این شهرستان تغییر دهد .

وی در خصوص جابجایی و تغییر نام نانوایی‌ها، گفت: هرگونه جابجایی و تغییر نام و خرید و فروش نانوایی ممنوع است.

فرماندار نهاوند در پایان در خصوص عدم نمایندگی غله در شهرستان بیان کرد: یکی از ادارات ضروری در شهرستان اداره غله است که به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد تا این اداره مجدد در شهرستان نهاوند راه‌اندازی شود.

دیدگاه شما