تازه های سایت

کد مطلب: 53478
19. تير 1402 - 1:34
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند از اجرای بیش از۷۰ عنوان برنامه طی هفته عفاف و حجاب توسط پایگاه‌ها، حوزه‌های محلات و اقشار بسیج شهرستان نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سرهنگ علی مختاری ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: حادثه مسجد گوهر شاد در ۲۱ تیر سال ۱۳۱۵ در اعتراض به قانون کشف حجاب رخ داد.

وی افزود: طرح کشف حجاب و حصر آیت الله سید حسین قمی از علل اصلی تحصن مردم در این مسجد بود که با سخنرانی شیخ محمد تقی بهلول آغاز و به درگیری عمال رضا خان با مردم و به خاک و خون کشیدن آنان منجر شد.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: عبرت‌ها و آموزه‌های برگرفته از این واقعه متضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فاجعه مسجد گوهرشاد و همه شهدای مسیر عفاف و پاکدامنی و حیاء است از این رو این ایام به هفته عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

وی افزود: این هفته فرصت مناسبی است که می‌توان در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و استحکام بنیان خانواده به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن مورد استفاده قرار گیرد.

مختاری با بیان اینکه به مناسب این هفته بیش از ۷۰ عنوان برنامه پیش‌بینی شده که توسط پایگاه‌ها، حوزه‌های محلات و اقشار بسیج شهرستان نهاوند انجام خواهد شد، گفت: این برنامه‌ها شامل فضاسازی، برگزاری نشست‌ها و حلقات صالحین با محوریت عفاف و حجاب، برگزاری نمایشگاه و مسابقات مختلف است.

وی عنوان کرد: تجلیل از بانوان محجبه و فعال در حوزه عفاف و حجاب، دیدار با مادران شهدا، تیم های امر به معروف، یادواره‌های شهدای خانگی، تجلیل از کسبه عفیف و با حیا، دیوارنویسی، توزیع بسته‌های فرهنگی، پیاده روی و تجمع‌های بانوان نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: ویژه برنامه‌های ۲۱ تیر ماه نیز برپایی غرفه‌های مربوطه، اعزام‌ مبلغان، عرضه محصولات حجاب با تخفیفات مربوطه، تقدیر از کارمندان محجبه در سطح اقشار بسیج، ویزیت رایگان، جهاد تبیین با محوریت حجاب، تولید محتوا و انتشار در سطح فضای مجازی است.

دیدگاه شما