تازه های سایت

کد مطلب: 53477
19. تير 1402 - 1:34
با حضور مسئولان شهرستان، بوستان مشاهیر نهاوند باهدف معرفی علما، بزرگان و عارفان این منطقه در محیطی زیبا افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو،  مجید یوسفی نوید شهردار نهاوند در مراسم افتتاح گفت: این پارک با مساحت ۱۰ هزار مترمربع و بااعتبار ۶ میلیارد تومان امروز افتتاح و در خدمت همشهریان خواهد بود.

وی بیان داشت: طی سال‌های زیادی خلأ معرفی داشته‌های شهر و حفظ تاریخ کهن نهاوند با داشتن گذشته‌ای روشن و بزرگانی شناخته‌شده در سطح شهر نهاوند همواره احساس می‌شد.
یوسفی نوید افزود: این بوستان هشتمین پارک احداث‌شده در کمتر از دو سال گذشته در نهاوند است و پارک صخره‌ای در منطقه دوخواهران نیز به‌زودی افتتاح می‌شود.
شهردار نهاوند افزود: این مکان با داشتن امکانات خوب در اختیار همشهریان است و مکان مناسبی برای برگزاری مراسمات مختلف است.
وی بیان داشت: عملیات اجرایی این بوستان باهدف معرفی و حفظ داشته‌های حوزه فرهنگ، عرفان، شخصیت‌ها، بزرگان و مشاهیر شهرستان توسط شهرداری نهاوند ساخته‌شده است.
یوسفی نوید افزود: این بوستان علاوه بر ساماندهی و مرمت قبر آیت‌الله میرزا آقا حجت نهاوندی معروف به قبر آقا و ایجاد شرایطی برای معرفی مشاهیر و موقعیتی برای اجرای آئین‌های فرهنگی و مذهبی خواهد بود.
وی افزود: وجود قبرستانی قدیمی در دل شهر نهاوند و نارضایتی شهروندان از وجود قبرستان که باعث تجمع معتادان و بزهکاران در این مکان شده بود، باعث شد که این تهدید را به فرصت تبدیل کرده و با همکاری خوب شهروندان و مسئولان شهرستان اقدام به احداث بوستان مشاهیر در محل این قبرستان کنیم.
یوسفی نوید تصریح کرد: بوستان مشاهیر با حفظ اسامی درگذشتگان در این قبرستان و تهیه لوح در دیواره‌ها، ساخت کتیبه‌هایی برای نصب زندگینامه و معرفی بزرگان در قسمت‌های مختلف بوستان انجام‌گرفته و فضای سبز، مبلمان شهری، نورپردازی، دیوارکشی، محوطه و کف‌سازی، بازسازی و نمای مقبره این آرامستان قدیمی و تاریخی و … جانمایی شده است.

دیدگاه شما