تازه های سایت

کد مطلب: 53134
10. خرداد 1402 - 0:37
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همدان یک کتابخانه سیار به نهاوند اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، انجمن کتابخانه‌های عمومی استان همدان به ریاست حسن رضانیا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان و با حضور اعضای حقیقی و حقوقی در محل استانداری همدان برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار همدان در این نشست با اشاره به انتخابات مجلس در اسفند ماه سال جاری اظهار کرد: مسأله مشارکت همگانی در انتخابات به همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها ارتباط دارد چراکه انتخابات مظهر تجلی، اقتدار و عزت مردم ایران است، بنابراین باید به عنوان تکلیف به آن نگاه کرده و از همه ظرفیت‌هایی که داریم استفاده کنیم.

حسن رضانیا با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی به مسأله انتخابات به عنوان یک برنامه جدید توجه کنند افزود: با توجه به وجود ۳۳ انجمن کتابخانه عمومی در استان باید از این ظرفیت به صورت ویژه استفاده کرد و علاوه بر همدان همه کتابخانه‌ها در کشور می‌توانند در این اتفاق سهیم شوند چراکه کتابخانه‌های عمومی یک شبکه بی‌نظیر در کشور هستند که ظرفیت بسیار بالایی دارند.

راه‌اندازی زنگ مطالعه در سال تحصیلی

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات جدی مقام رهبری زنگ مطالعه در آموزش و پرورش است تصریح کرد: لازم است اداره کل آموزش و پرورش، کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با برقراری تعامل با یکدیگر نسبت به راه‌اندازی زنگ مطالعه در سال تحصیلی جدید اقدام کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان خواستار راه‌اندازی و پیگیری کتابخانه سیار در استان شد و گفت: با سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان یک کتابخانه سیار به نهاوند اختصاص یافت و باید در سایر نقاط استان نیز پیگیری شود.

وی در ادامه با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی ۶۰ خدمت به مردم ارائه می‌دهد اما به خوبی به اطلاع مردم نرسیده است اظهار داشت: از سوی دیگر شهرداری‌ها باید نسبت به پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی جدیت داشته باشند.

دیدگاه شما