تازه های سایت

کد مطلب: 53112
8. خرداد 1402 - 8:08
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه بیماری وبا همراه با گرم تر شدن هوا شیوع پیدا می کند و در حال حاضر هنوز در کشور وارد فاز افزایشی نشده است گفت: بیشتر چالش ما با این بیماری در فصول گرم سال و ایام مسافرت ها است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، فاطمه ترکمان اسدی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه امسال تا کنون هیچ مورد ثابت شده ای از بیماری وبا در استان گزارش نشده است گفت: البته بیماری وبا با گرم تر شدن هوا شیوع پیدا می کند و هنوز در کشور وارد فاز افزایشی نشده است.

وی با اشاره به اینکه شیوع بیماری وبا همزمان با گرم شدن هوا و آغاز ایام مسافرت و تفریح اتفاق می افتد تصریح کرد: در ایام اربعین هم بیشترین چالش را با شیوع این بیماری داریم. ترکمان اسدی با تاکید براینکه بیماری تب مالت در استان همدان جز بیماری های جدی واگیردار است افزود: باید جامعه را آگاه کنیم تا بیماری تب مالت در استان کنترل شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه درسال گذشته فقط ۳ بیمار مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو در استان بود اظهار کرد: امسال نیز تا کنون تنها یک مورد مشکوک گزارش شده است که البته در حال حاضر سلامتی خود را به دست آورده است.

وی ادامه داد: هیچ یک از این موارد مشکوک به طور قطعی تایید نشده اند که بیماری تب کریمه کنگو داشته باشند و مریض ها بهبود پیدا کردند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در پایان با اشاره به اینکه امسال تا کنون ۱۰ مورد بیمار مبتلا به مالاریا داشته ایم گفت: این افراد به دلیل حضور در مناطق خارج از استان که آلوده بودند به مالاریا مبتلا شدند.

انتهای پیام/سعیدی

دیدگاه شما