تازه های سایت

کد مطلب: 53104
7. خرداد 1402 - 7:19

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند گفت:در راستای اجرای سیاست های اداره کل دامپزشکی استان همدان و به منظور بازرسی و بررسی تامین تا توزیع داروهای دامی و همچنین جلوگیری از قاچاق و توزیع بی رویه دارو، نظارت بر حسن اجرای ضوابط و مقررات توزیع دارو و واکسن در داروخانه های دامپزشکی و شرکت های پخش در شهرستان ، بازدید توسط کارشناسان این اداره به صورت مستمر اجرا می شود.

 میثم قیاسی با اعلام این خبر، اظهار داشت: یکی از وظایف مهم دامپزشکی حفظ و حراست از حقوق مصرف کنندگان است و در این راستا نظارت بر تاریخ مصرف دارو‌ها و جلوگیری از ورود دارو‌های قاچاق و فاقد مجوز به چرخه توزیع دارو‌های دامی از جمله حداقل این حقوق است که تاکنون با نظارت‌های مستمر کارشناسان دامپزشکی شهرستان محقق شده است.

قیاسی افزود: در این بازدید‌ها آیتم‌های مختلف فنی از جمله بررسی نسخه‌های دارویی، رعایت شرایط نگهداری دارو‌ها، چک کردن وضعیت انبار، دمای محیط و یخچال، عدم وجود اقلام و دارو‌های غیر مجاز و تقلبی، عدم نگهداری و فروش سموم و دارو‌های تاریخ گذشته، احتکار، رعایت مسائل بهداشتی، حضور مسئول فنی و... مورد بررسی قرار میگیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: داروخانه‌های دامپزشکی باید دارو‌های مورد نیاز خود را از شبکه رسمی دارویی تهیه کنند چرا که در غیر این صورت در صورت مشاهده هرگونه تخلف از طریق مراجع ذیصلاح با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند یادآور شد: در حال حاضر در سطح شهرستان نهاوند ۴ مرکز مایه کوبی ، ۱٠ واحد داروخانه دامپزشکی ، تعداد ۳ شرکت پخش دارو و واکسن و ۶ درمانگاه دامپزشکی فعالیت می کنند که در فروردین و اردیبهشت ماه ۱۴٠۲ تعداد ۴۵ بازدید و مقدار ۵۶ کیلوگرم دارو تاریخ منقضی ضبط و عملکرد این مراکز مورد رصد و پایش قرار گرفت.

دیدگاه شما