تازه های سایت

کد مطلب: 52924
17. ارديبهشت 1402 - 8:12
جشنواره برداشت توت فرنگی ارگانیک در روستای گردشگری فارسبان نهاوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، تولید توت‌ فرنگی به روش ارگانیک کسب‌ و کاری سودآور در کوهستان فارسبان از توابع بخش خزل نهاوند است که برای سومین سال میزبان گردشگران سرآب فارسبان است.

این مزرعه به همت زوج جوان نهاوندی در ۳۲ کیلومتری جنوب غربی شهرستان نهاوند بر فراز ارتفاعات مشرف‌ به روستای فارسبان در حاشیه راه دسترسی به سراب فارسبان به مساحت ۲ هزار مترمربع واقع‌ شده است.

به گفته محسن خزایی صاحب این مزرعه امسال سومین جشنواره برداشت توت فرنگی با استقبال خوب گردشگران همراه بود و این مزرعه به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم برای ۱۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

وی گفت: این مزرعه روزانه نیز با هدف قرار دادن طرح بوم گردی پذیرای خانواده‌های زیادی از نقاط مختلف شهرستان برای گذران اوقات فراغت است.

خزایی راز موفقیت خود را همراهی همسرش می‌داند و ادامه داد: امیدواریم با تلاش، لطف خدا و حمایت مسئولین طی سال آینده بتوانیم علاوه بر تکثیر نشای توت‌فرنگی نسبت به توسعه مزرعه توت‌فرنگی در شهرستان نهاوند اقدام کنیم.

این کار آفرین اظهار داشت: بعد از ۳ سال از شروع فعالیت بازار عرضه این محصول ارگانیک به سه استان همجوار و پایتخت افزایش یافته است.

خزایی گفت: این مزرعه در هر برداشت روزانه میزان یک تن محصول تولیدی دارد.

مزرعه توت فرنگی فارسبان یک محصول ارگانیک بدون سم و کود در مزرعه ای در ۲ کیلومتری سراب فارسبان بر فراز دشت های سر سبز این منطقه قرار دارد.

دیدگاه شما