تازه های سایت

کد مطلب: 52907
15. ارديبهشت 1402 - 1:49
کارشناس سوادآموزی بزرگسالان آموزش و پرورش نهاوند گفت: ۹۶ درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال نهاوند باسواد هستند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علیرضا سوری اظهار کر: بر اساس آمارهای موجود ۹۶ درصد از جمعیت ۱۰ تا ۴۹ ساله لازم‌التعلیم نهاوند با شرکت در کلاس‌های  نهضت سوادآموزی باسواد شده‌اند.

وی با بیان اینکه نهاوند در این زمینه در رتبه سوم استان قرار گرفته است اضافه کرد: از سال ۱۳۶۱ تا سال ۱۴۰۰ در مجموع ۷۸ هزار و ۹۵۹ نفر با حضور در دوره های مختلف سوادآموزی باسواد شده‌اند.

کارشناس سوادآموزی بزرگسالان آموزش و پرورش نهاوند گفت: امسال نیز ۴۱۳ سوادآموز در ۳۳ کلاس ساماندهی شده.اند که هفت کلاس آنها در شهر و بقیه در مناطق روستایی هستند. 

وی به برگزاری کلاس‌های مهارت‌آموزی در حاشیه کلاس‌های سواد آموزی اشاره کرد و افزود: در کنار مرکز یادگیری و سوادآموزی، کلاس‌های آموزشی مهارت‌آموزی مانند خیاطی، گلیم‌بافی و تابلوفرش نیز برگزار شده که در این زمینه تا کنون پنج نفر توانسته‌اند به اشتغال برسند. 

سوری افزود: علاوه بر این مسابقات فرهنگی هنری و ورزشی برای سوادآموزان برگزار شد که نمونه آن برگزاری مسابقه بومی محلی دال پلان برای زنان اشاره کرد که حدود ۱۰۰ نفر در این مسابقه شرکت کردند.

وی برگزاری دوره‌های حرفه‌آموزی در مناطق روستایی را از دیگر برنامه‌های مورد توجه سوادآموزان ذکر کرد و گفت: سال ۹۸ با همکاری هلال احمر، دامپزشکی و جهاد کشاورزی دوره‌ آموزشی کشت قارچ، زنبورداری و بیماری‌های مشترک بین دام و انسان برگزار شد که با استقبال خوبی برخوردار بود اما کلاس‌ها با شیوع کرونا تعطیل شدند و از آن زمان تاکنون در این زمینه هیچ دوره‌ای برگزار نشده است.

دیدگاه شما