تازه های سایت

کد مطلب: 52870
11. ارديبهشت 1402 - 7:21
مدیر امور آب شهرستان نهاوند از پیگیری انسداد ۳۳۸ چاه غیر مجاز آب در نهاوند طی امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، اکبر دهقانی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم مدیریت منابع آب در حفاظت از آب‌های سطحی و زیرزمینی پر کردن چاه‌های غیر مجاز است که در این رابطه ۳۳۸ چاه غیر مجاز در نهاوند شناسایی شده است.

وی افزود: برای پر کردن چاه‌های غیر مجاز باید از دادستانی حکم قضایی گرفته شده و با همکاری نیروی انتظامی اقدام به مسدود شدن آنها کنیم.

مدیر امور آب شهرستان نهاوند اضافه کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته سال گذشته ۲۱ چاه غیر مجاز با حکم قضایی شناسایی و مسدود شد.

وی از نصب کنتور هوشمند به عنوان یکی دیگر از راهکارهای صیانت از منابع آب‌های زیرزمینی یاد کرد و افزود: در راستای حفاظت از منابع آب‌های زیرزمینی طی سالیان اخیر موضوع نصب کنتور هوشمند در دستور کار ما قرار گرفته که تاکنون از یک‌هزار و ۱۰۰ حلقه چاه مجاز شهرستان ۵۰ درصد آنها به این سیستم هوشمند مجهز شده‌اند.

دهقانی با بیان اینکه روند هوشمندسازی همچنان با جدیت در سال جاری ادامه خواهد داشت گفت: در این راستا سال گذشته ۱۰۰ چاه مجاز به سیستم کنتور هوشمند مجهز شدند.

وی با تاکید بر لزوم نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های آب اعم از کشاورزی، صنعتی و شرب گفت: ما به کسانی که روی چاه‌های آنها کنتور هوشمند نصب نشده باشد هیچ خدماتی ارائه نمی‌دهیم و آنهایی را هم که این کار را انجام ندهند جریمه و پلمب خواهند شد.

مدیر امور آب شهرستان نهاوند از پلمب چاه‌های متخلف مجاز نیز خبر داد و گفت: افرادی که از میزان مجوز چاه خود اضافه برداشت داشته باشند چاه آنها پلمب شده و در صورت فک پلمب به دادگاه معرفی خواهند شد.

دیدگاه شما