تازه های سایت

کد مطلب: 52868
11. ارديبهشت 1402 - 7:20
رئیس بنیاد مسکن نهاوند از تعیین تکلیف متقاضیان واجد شرایط فاز دوم طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو،علیرضا نثاری در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: ساماندهی فاز دوم نهضت ملی مسکن شهر نهاوند در قالب گروههای ساخت در شهرک امیر کبیر (باروداب) در زمینی به مساحت بالغ بر ۲۲ هکتار با کاربری‌های تعریف شده‌ی مورد نیاز طرح انجام‌ می شود.

وی اظهار داشت: این فاز با دارا بودن ۴۸۲ قطعه مسکونی توسط اداره راه و شهرسازی به بنیاد مسکن جهت تحویل به متقاضیان واجد شرایط ارائه شده است.

نثاری افزود: در حال حاضر ۵۰۰ متقاضی واریز وجه داشته اند که مقرر بود به هر سه نفر یک قطعه زمین تحویل شود که با پیگیری‌های انجام گرفته توسط فرماندار، نماینده و مدیران کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن و دستور استاندار در این خصوص به دو نفر تقلیل یافته است.

وی ادامه داد: طی جلسه ای که در همین هفته و در زمان مشخص با حضور متقاضیان در محل سالن ارشاد تشکیل می شود گروه‌های ساخت دو نفره مشخص و پس از این اقدام زمین به آنها واگذار می شود.

رئیس بنیاد مسکن نهاوند گفت: متقاضیان  می‌بایست، جهت اخذ پروانه ساختمانی به شهرداری نهاوند مراجعه کنند و پس از اخذ پروانه ساخت نسبت به شروع عملیات اجرایی اقدام نمایند.

وی اظهار داشت: به هر متقاصی مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات نزد بانک مسکن متناسب با پیشرفت فیزیکی ساختمان و به صورت مرحله ای پرداخت می شود.

نثاری ادامه داد: فعلا در خصوص افزایش مبلغ این تسهیلات مصوبه رسمی اعلام نشده و درحال حاضر ۳۰۰ میلیون تومان برای شهر نهاوند در نظر گرفته شده است.

مدیر بنیاد مسکن نهاوند افزود: با توجه به مصوبه شورای مسکن استان و شهرستان مقرر شده که آماده سازی این زمینه‌ها طی تفاهم نامه ای توسط اداره راه و شهرسازی شهرستان به شهرداری واگذار و در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد.

وی گفت: برای مابقی افراد واجد شرایط نیز اخیرا پیامک واریز وجه ارسال شده که پس از اتمام مهلت واریز، مجددا برای این افراد نیز به همین ترتیب جهت تحویل زمین اقدام خواهد شد.

نثاری در خصوص شهرهای گیان، فیروزان و برزول نیز گفت: در شهر فیروزان نیز تکلیف مسکن مهر و متقاضیان واجد شرایط آن مشخص شده و گروه بندی نیز طی ماه گذشته انجام گرفته و کارشناسی عرصه و اعیان این زمینها (۷۰ قطعه) واقع در شهرک فرهنگیان فیروزان به جهت مشخص نمودن آورده متقاضیان و پرداخت طلب پیمانکار قبلی پروژه در حال انجام بوده که پس از مشخص شدن این موضوع واگذاری صورت می‌پذیرد.

وی بیان داشت: تعیین تکلیف مسکن مهر شهر گیان و برزول نیز توسط اداره راه و شهرسازی و با محوریت سازمان ملی زمین و مسکن مشخص خواهد شد.

دیدگاه شما