تازه های سایت

کد مطلب: 52832
7. ارديبهشت 1402 - 7:21
شهردار نهاوند گفت: جمع‌آوری، زنده‌گیری، عقیم‌سازی و نگهداری از سگ‌های بی صاحب در پناهگاه شهرداری نهاوند در راستای حفظ امنیت شهروندان در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مجید یوسفی نوید در این خصوص گفت: از جمله مشکلاتی که در شهرها رو به گسترش است وجود سگهای ولگرد و بی صاحب است که روزبه‌روز در حال افزایش است.

وی اظهار داشت: وجود باغات و روستاهای نزدیک به شهر و کم بودن غذا این جمعیت را به سوی شهر روانه می‌کند و ازدیاد بیش از حد این حیوانات و کنترل جمعیت به منظور امنیت شهروندان صرفا از طریق زنده‌گیری و انتقال به کمپ شهرداری امکان پذیر نمی‌باشد.

شهردار نهاوند افزود: بر همین اساس فراوانی آنها باعث مشکلاتی در نقاط مختلف شهر برای شهروندان خصوصا کودکان و کهنسالان شده است که حل این امر نیازمند همکاری سایر ادارات و اصلاح قوانین و نگاه صحیح و خارج از افراط و تفریط است.

وی عنوان کرد: همچنین دیگر مشکل  نبود نهادهای مرتبط رسمی ثبت شده در شهر است که باعث حضور افراد فاقد صلاحیت و غیر رسمی، این موضوع را نه تنها رفع نمی‌کند بلکه باعث حادتر شدن آن نیز می شود.

یوسفی نوید ادامه داد: در بعضی مواقع به دنبال حفظ منافع شخصی و نگاه غیر کارشناسی و به دور از اعتدال اهمیت این موضوع را افضل‌ تر از حفظ امنیت شهروندان نشان می‌دهد.
 
 شهردار نهاوند افزود: شهرداری نهاوند در همین راستا و به منظور حفظ حیات حیوانات و ایجاد امنیت شهروندان اقدام به همکاری با حامیان حیوانات در شهرهای اطراف کرده و درصدد و پیگیری جهت یک مجموعه قانونی در بحث حمایت از حیوانات بوده که این روند به صورت صحیح هدایت شود و به بهبود این شرایط کمک کند و واسطه ها و حواشی ایجاد شده توسط افرادی که به دنبال منافع شخصی هستند را حذف کند.

وی گفت: خدمات شهری شهرداری نهاوند هم اکنون با آمارگیری از این حیوانات، جمع آوری و زنده گیری اقدام به عقیم سازی و واکسیناسیون این حیوانات با همکاری گروه حامیان حیوانات شهر کرمانشاه کرده که تمامی هزینه های انجام این کار توسط شهرداری نهاوند پرداخت می‌شود.
 
یوسفی نوید ادامه داد: همکاری اصولی و مشارکت دیگر شهرها و روستاهای اطراف در این کار بسیار تاثیر گذار خواهد بود، چرا که صرفا اقدامات انجام گرفته شهرداری جوابگوی جمعیت رو به افزایش این سگ‌ها نخواهد بود.

وی افزود: پناهگاه سگ های شهرداری هم اکنون به صورت شبانه‌روزی با حضور نگهبان فعال بوده و غذادهی و نگهداری از سگ‌ها به صورت مستمر انجام می‌گیرد.

شهردار نهاوند در پایان گفت: سگهایی که عقیم سازی و واکسیناسیون می‌شوند با نشانه گذاری و نصب پلاک در گوش، مشخص شده و به گفته کارشناسان و حامیان حیوانات خطری برای شهروندان نخواهد داشت و تمام تلاش مجموعه شهرداری در کنار انجام پروژه های عمرانی ایجاد امنیت برای شهروندان است و با مشارکت شهروندان سرعت انجام کارها بیشتر خواهد شد.

دیدگاه شما