تازه های سایت

کد مطلب: 52789
2. ارديبهشت 1402 - 8:18
نماز باشکوه عید سعید فطر با حضور مردم مومن و ولایتمدار نهاوند در این شهرستان اقامه شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های نماز عید فطر گفت: نتیجه همه عبادت های ما باید ختم به تقوا شود و امیدوارم در ماه رمضان توانسته باشیم تقوا پیشه کرده باشیم.

  امام جمعه نهاوند بیان کرد: نماز عید فطر نماد وحدت و همبستگی مردم است و امروز عید کسانی است که از برکات و فرصت ماه رمضان استفاده کردند.

  وی اظهار داشت: بعد از ماه رمضان باید تغییر کنیم و عبادت و دعاهای ما در زندگی اثرش را نشان دهد.  امام جمعه نهاوند افزود: بهترین عمل این است که دائمی باشد و باید به کارهای خوب عادت کرد و باید سعی کنیم برکات ماه رمضان را ادامه دهیم. 

وی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: در ماه رمضان چند کار کردیم که باید ادامه دهیم مثلا نمازهای جماعت را اول وقت در مساجد اقامه کنیم و بر کارهای خیر مداومت داشته باشیم. 

حجت الاسلام مغیثی بیان داشت: همیشه اهل خیرات باشیم و نباید با قرآن فاصله بگیریم و هر وقت وقت داشتیم حتما قرآن را تلاوت کنیم تا با قرآن انس بگیریم. 

وی ادامه داد: ماه رمضان برکات زیادی داشته است و برکسی که روزه گرفته گذشته و امروز عید بندگانی است که خالصانه عبادت کرده است و بر کسی هم که بدون دلیل روزه نگرفته است هم گذشت و برای او جز خسران نخواهد داشت. 

امام جمعه نهاوند گفت: هدف روزه داری و عبادت فلاح و رستگاری است و همانطور که در احادیث آمده است نباید خودان را به کمتر از بهشت بفروشیم. 

وی در پایان اظهار داشت: روز عید فطر عید است برای کسانی که امید دارند خداوند عبادت های و روزه های آنها را قبول کرده باشد و خوش به حال کسانی که از این فرصت رمضان استفاده کردند و سود بردند.

دیدگاه شما