تازه های سایت

کد مطلب: 52767
30. فروردين 1402 - 1:44

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، شهروندان در خصوص استفاده نکردن برخی از پزشکان از دستگاه های کارت خوان گلایه دارند.

برخی شهروندان با ارسال پیام هایی خواستار پیگیری عدم استفاده برخی پزشکان از دستگاه کارت خوان شدند.

این شهروندان از رسانه ها خواستند به عنوان حق شهروندی و برای رضای خدا این مورد را پیگیری کنم.

در پیام های مردمی آمده است؛ چرا تعدادی از پزشکان و دندان پزشکان که توی یک روزشون اندازه چند تا کارمند پول درمیارن باید از دادن مالیات فرار کنن و با گرفتن پول نقدی، انتقال کارت به کارت پول به حساب کسی دیگه و هزار ترفند دیگه، بدون اینکه هیچ مسئول و ارگانی نظارتی داشته باشه، آزادانه تخلف کنن؟؟

آیا مالیات فقط برای قشر ضعیف جامعه است؟

الان تعدادی از دندانپزشک ها این کار رو دارن انجام میدن. خودم مراجعه کردم عینا دیدم اگه لازمه تا اسم بیارم ازشون

 متین مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند به پیام شهروندی پاسخ داد و گفت: استفاده از کارتخوان در مطب‌ها اجباری است و در صورت موجود نبودن مردم می توانند به نظام پزشکی اطلاع بدهند.

وی ادامه داد: در ضمن در بازدیدهای دوره‌ای کارشناسان درمان از مطب‌ها این مسئله هم مد نظر می‌باشد.

سامانه سوت زنی برای گزارش فرار مالیاتی/ اعطای پاداش به گزارش دهندگان

در کنار رصد های بانکی و بررسی حساب ها بانکی مشکوک از سوی سازمان مالیاتی، سامانه سوت زنی نیز برای اعلام گزارش‌های فرار مالیاتی و عدم استفاده از کارت‌خوان و تخلف های مالیاتی فعال شده است.

شهروندان با مراجعه به درگاه ملی مالیات به نشانی intamedia.ir در قسمت ویژه «سوت زنی»، گزارش‌های خود را ارسال کنند و از پاداش ویژه آن که تا یک درصد مبلغ مالیات قطعی وصول شده خواهد بود، بهره‌مند شوند.

همچنین سامانه ۱۵۲۶، مرکز ارتباط مردمی سازمان امور مالیاتی کشور است که از این طریق مردم می توانند شکایات، پیشنهادها و سؤالات مالیاتی خود را مطرح کنند تا از سوی سازمان مالیاتی رسیدگی شود.

این سامانه ها بدون ثبت اطلاعات شخصی و با حفظ نگهداری اطلاعات محرمانه مردم، شکایات را ثبت کرده و کارشناسان و بازرسان را برای رسیدگی به این موارد پیش از گذشته مصمم می کنند.

به نظر می رسد بی تفاوت نبودن مردم نسبت به این امر و نظارت های بیشتر و برخورد با پزشکان متخلف می تواند در راستای قانون مند کردن پزشکان موثر باشد.

دیدگاه شما