تازه های سایت

کد مطلب: 52764
30. فروردين 1402 - 1:45
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند از کشف ۲ تن و ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد خام دامی پروتئینی فاسد از یک خودروی نیسان در محور ارتباطی کرمانشاه به نهاوند و پلمپ یک واحد عرضه مرغ زنده غیر بهداشتی در نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، میثم قیاسی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: شامگاه یکشنبه پیرو گزارش عوامل انتظامی شهرستان مبنی بر توقیف یک ماشین حمل مواد پروتئینی بلافاصله اکیپ بازرسی واحد بهداشت عمومی و مواد خام دامی این اداره  شامل یک دکتر دامپزشک و دو کارشناس به محل اعزام شد.

وی اظهار داشت: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد محموله مذکور  بدون اخذ گواهی حمل بهداشتی- قرنطینه ای و با وسیله نقلیه غیرمجاز بدون رعایت زنجیره سرد و در شرایط غیر بهداشتی حمل شده است.

قیاسی افزود: این میزان فرآورده خام دامی به مقدار ۲ تُن و ۱۰۰ کیلوگرم شامل خرده گوشت دامی و مرغی، چربی احشایی در یک خودروی نیسان هنگام ورود به نهاوند توسط عوامل انتظامی پاسگاه دهفول و اداره دامپزشکی این شهرستان متوقف شد.

وی با اشاره به اینکه تمامي مراكز عرضه فرآورده‌های خام دامی تحت كنترل دامپزشكی از كيفيت و استاندارد‌های لازم برخوردار بوده و مردم می‌توانند با اطمينان خاطر مواد پروتئيني خود را از مراكز مجاز تهيه كنند، گفت: محموله توقیفی با همکاری مأمورین محترم نیروی انتظامی پس توقیف و ضبط، امحاء گردید و فرد متخلف با تشکیل پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان معرفی شد.

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند همچنین از پلمپ یک واحد متخلف عرضه مرغ زنده در شهرستان خبر داد.

 قیاسی اظهار داشت: یک واحد غیرمجاز طیور در راستای تأمین سلامت جامعه و افزایش سطح بهداشت عمومی، علیرغم اخطار های مکرر با دستور دادستان شهرستان پلمب شد.

وی افزود: هرگونه فروش مرغ زنده بدون مجوز دامپزشکی در محدوده شهر می‌تواند موجب اشاعه بیماری در منطقه شده و سلامت شهروندان را تهدید کند و از آنجایی‌که این مهم خلاف قوانین و مقررات سازمان دامپزشکی می باشد با دستور مقام قضایی پلمپ می شود.

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند ضمن قدردانی از زحمات دادستان و نيروی انتظامي شهرستان بيان كرد: کشتار دام و مرغ زنده در سطح مراکز عرضه شهر سلامت شهروندان را به خطر انداخته و دامپزشكی شديدا با همكاری دستگاه قضا و نيروی انتظامی با عواملی كه تهديد كننده بهداشت عمومی و سلامت جامعه باشند برخورد قانونی می كند.

دیدگاه شما