تازه های سایت

کد مطلب: 52750
28. فروردين 1402 - 1:54
رئیس هیئت دو و میدانی استان همدان گفت: نخستین برنامه استعدادیابی روستایی استان در سال جدید ویژه کنگره ۸ هزار شهید استان در نهاوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مسعود بنوان رئیس هئیت دو و میدانی استان همدان گفت: نخستین برنامه استعداد یابی دو های استقامت و نیمه استقامت استان همدان ویژه مناطق مستعد دو و میدانی روستایی در روستای تکه نهاوند زادگاه قهرمانان دو و میدانی و ورزشکاران شهید برگزار شد.

او گفت: این برنامه استعداد یابی که در روشی جدید در طبیعت همراه با موانع مختلف مانند آب، گل، جاده خاکی و بین مزارع و باغی به صورت مسابقه ای و رقابتی در دو رده سنی نونهالان و نوجوانان به مسافت ۲ و ۳ کیلومتر برگزار شد.

رئیس هیئت دو و میدانی استان همدان افزود: دلیل انتخاب روستای تکه که مرکزیت چند روستا را هم دارد این است که یکی از قطب های پرورش استعداد های دو های استقامت و نیمه استقامت در استان همدان و ایران است و قهرمانان تیم ملی در رشته های صحرانوردی و استقامتی مانند کرم سهرابی، مسعود سهرابی، محسن پیرزادی و ده ها قهرمان دیگر در سال های نه چندان دور از این روستا بوده اند.

بنوان گفت: شهدای ورزشکاری مانند شهید نادری و پیرزادی و سردار شهید حیدر سهرابی شهید شاخص سال ۱۴۰۱ از فرزندان این روستا بوده اند و چندین دهه است ورزش در این روستا رونق دارد و رویکرد کنگره ۸۰۰۰ شهید استان هم کشف استعداد های جدید در مناطق روستایی است.

او بیان کرد: این برنامه استعداد یابی تحت عنوان مسابقه دو استقامت و برنامه استعداد یابی یادبود شهدای روستای تکه به همت هیئت دو و میدانی شهرستان نهاوند و با همکاری دهیاری روستا پایگاه بسیج و خیران ورزشیار کانون فرهنگی و هنری شهدای روستای تکه و با شرکت ۱۲۰ نونهال و نوجوان در دو رده سنی برگزار شد.

رئیس هیئت دو و میدانی استان همدان اظهار داشت: در این مراسم که با استقبال خوب شرکت کنندگان همراه بود در پایان در رده نو نهالان به ترتیب آقایان رضا پیرزادی، امیر حافظ نادری، علی نادری، عباس سهرابی، طیب سهرابی و  علی عبدالی به کمیته استعداد یابی استان معرفی شدند.

همچنین در رده نوجوانان به ترتیب آقایان امیر علی نادری، امیر حسین نادری، ایمان ظفری، محمد مبین سهرابی، حسن پیرزادی و حسین ظفری به کمیته استعداد یابی استان معرفی شدند.

درپایان به نفرات اول تا سوم هر رده سنی از طرف هیات دو ومیدانی استان و شهرستان مدال و حکم قهرمانی اهدا شد و نفرات سوم تا ششم هم جایزه نقدی دریافت کردند.

این برنامه در دیگر نقاط روستایی استان نیز انجام خواهد شد.

دیدگاه شما