تازه های سایت

کد مطلب: 52713
22. فروردين 1402 - 2:00
کارشناس مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی نهاوند از آغاز عملیات مبارزه با سن غلات و علف‌های هرز در ۳۸ هزار هکتار از اراضی نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، امین زمانیان با اشاره به آغاز عملیات مبارزه با آفت سن غلات و علف‌های هرز در ۳۸ هزار هکتار از اراضی زراعی افزود: کار مبارزه شیمیایی با سن غلات شامل گندم و جو دیم و آبی طی چند روز گذشته با مشارکت کشاورزان و رصد روزانه کارشناسان شروع شده که در این زمینه پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است. 

وی با بیان اینکه از مجموع ۳۸ هزار هکتار اراضی زیر کشت غلات ۱۸ هزار هکتار آن مربوط به گندم و ۲۰ هزار نیز جو است اضافه کرد: از زمان شروع این عملیات تاکنون بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت غلات یعنی حدود هشت درصد آنها علیه آفت سن مادر انجام گرفته است. 

کارشناس مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی نهاوند افزود: طی این مدت‌ کار مبارزه با علف‌های هرز در سطح  بیش از ۱۰ هزار هکتار از این اراضی یعنی بیش از ۳۰ درصد کار انجام شده است.

وی افزود: مبارزه شیمیایی در دو مرحله انجام می‌شود که مرحله اول تا زمان تخم‌ریزی سن مادر بوده و بعد از آن مرحله دوم سمپاشی علیه سن غلات عملیاتی می‌شود.

زمانیان گفت: امسال با توجه به اینکه سطح زیر کشت غلات در مقایسه با سال گذشته بیشتر شده این احتمال وجود دارد مبارزه با سن غلات در سطحی بیشتری ادامه یابد و کشاورزان نیز با توجه به قیمت گندم اغلب تلاش می‌کنند کار سمپاشی را با رصد و پایش کارشناسان جهاد کشاورزی انجام دهند.

دیدگاه شما