تازه های سایت

کد مطلب: 52671
17. فروردين 1402 - 3:23
در اتفاقی جالب یک قلاده خرس در ارتفاعات گرین نهاوند توسط مردم مشاهده شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، اولین فیلم از وجود خرس در کوه های گرین نهاوند بعد حدود شاید ۴۰ سال توسط یکی از همشهریان ثبت شد.

افراد مسن در نهاوند قبلا گزارش‌هایی ار وجود خرس در کوهستان گرین نهاوند در سال های بسیار دور روایت کرده اند ولی این اولین فیلم از مشاهده خرس در نهاوند است که ثبت شده است.

عزیز قیاسی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند در این خصوص به خبرنگار ما گفت: در پی گزارش مشاهده شدن یک قلاده خرس در ارتفاعات مشرف به روستاهای توانه و اسد آباد نهاوند در فروردین ماه سال جاری به همراهی گروهی از پرسنل حوزه حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان و همچنین تعدادی از اشخاصي که خرس مورد نظر را مشاهده و فیلمبرداری نموده بودند در ارتفاعات موصوف حضور یافته و به بررسی زیستگاه و آثار و علائم حضور این گونه از حیات وحش پرداخته شد.

وی اظهار داشت: با توجه به آثار و علائم و شواهد موجود اقدامات بایسته از طریق نصب دوربین‌های تله ای برای بررسی‌های بیشتر انجام خواهد شد.

قیاسی از کلیه شهروندان، عشایر ساکن در منطقه، دامداران و همچنین اهالی روستاهای پیرامون درخواست نمود در صورت مشاهده مجدد از نز دیک شدن و یا هرگونه اذیت و آزار و یا شکار این گونه‌ ارزشمند خودداری نمایند.

وی در پایان گفت: از شهروندان درخواست داریم محیط زیست را در حفظ و حراست از گونه های حیات وحش حمایت کنند زیرا محیط زیست متعلق به خود مردم و نسل های بعدی است.

 
 

دیدگاه شما