تازه های سایت

کد مطلب: 52668
17. فروردين 1402 - 3:04
محفل انس با قرآن و نخستین جشن دانش آموزان روزه اولی مدارس دخترانه و پسرانه منطقه خزل با حضور مسئولان بخش به همراه مربیان و معلمان قرآنی این منطقه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، در این مراسم معنوی که همزمان با شب ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) همراه با ضیافت افطار در محل مسجد جامع فیروزان برگزار شد، تعدادی از دانش آموزان ممتاز قاریان ممتاز منطقه ای  به تلاوت آیاتی از این کتاب آسمانی پرداختند.

سلگی سرپرست اداره آموزش و پرورش منطقه خزل در این مراسم گفت: مدارس این منطقه در مقاطع مختلف تحصیلی و نیز دار القرآن این مدیریت در راستای ترویج فرهنگ نماز و قرآن اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزش و حفظ قرآن نموده و موفقیت‌های خوبی نیز در مسابقات قرآن و عترت استان همدان کسب کردند.

در ادامه حجت الاسلام محبی امام جمعه فیروزان افزود: هم اکنون تعداد قابل توجهی دانش آموز قاری و حافظ کل یا چند جز قرآن داریم و برای تشویق دانش آموزان برتر قرآن و عترت هدایایی به آنها اهدا خواهد شد.

وی گفت: برگزاری چنین محفلی، یک رخداد مهم فرهنگی در سطح منطقه  است که باید از دست اندرکاران آموزش و پرورش این شهرستان، مربیان و معلمان قرآنی قدردانی کرد.

حجت الاسلام محبی افزود: نعمت قرآن و عترت و روزه داری در ماه مبارک رمضان از نعمت‌های خداوند به ملت ایران است که بواسطه آن امروز نسل نوجوان و پاکیزه ایران اسلامی در منطقه خزل با نماز و روزه آشنا میشوند.

وی با تاکید برضرورت برگزاری چنین محافلی برای دانش آموزان تاکید کرد و بیان داشت: آشنایی نسل کودک، نوجوان و جوان ما با معارف قرآن و عترت این نسل و جامعه را از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌دارد.

درپایان این مراسم معنوی که نیز از دانش آموزان برتر مسابقات قرآن و عترت، حافظان قرآن و مربیان آنها با اهدای لوح سپاس قدرانی شد.

دیدگاه شما