تازه های سایت

کد مطلب: 52599
9. فروردين 1402 - 1:26
کرونا دوباره در استان همدان اوج گرفت.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، فاطمه ترکمان اسدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در استان اظهار کرد: در حال حاضر شهرهای رزن، فامنین و کبودراهنگ به رنگ نارنجی، تویسرکان و نهاوند آبی و بقیه شهرستان‌ها به رنگ زرد شرایط کرونا هستند.

وی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت اخیر یک هزار و ۵۵۹ بیمار با علایم تنفسی به اورژانس بیمارستانهای استان مراجعه کرده‌اند گفت: از این میزان نسبت به ۲۴ ساعت قبل تقریبا ۵۰ مورد کاهش داشته اما از ۲۸ اسفندماه سال ۱۴۰۱ روند مراجعات به بیمارستانها افزایشی است.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از بستری ۱۸۶ بیمار مشکوک و قطعی ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خبر داد و افزود:  از این تعداد ۵۷ بیمار در ICU هستند که ۲۱ نفر از آنها نیز زیر دستگاه ونتیلاتور و تنفس مصنوعی به سرمی برند.

وی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت اخیر متاسفانه دو نفر از هموطنان خود را با تشخیص تست "پی سی آر" مثبت از دست دادیم، گفت: ۶ کودک زیر ۱۸ سال نیز با تشخیص قطعی و مشکوک به کووید ۱۹ تحت درمان و بستری هستند که دو نفر از آنها در ICU به سرمی‌برند که خوشبختانه حال عمومی بدی ندارند.

ترکمان اسدی در پایان تاکید کرد: در پیک هشتم کرونا هستیم و کووید ۱۹ سه سال است با ما همراه بوده و خستگی‌هایی را در پی داشته اما می‌طلبد همچنان مردم مراقب خود باشند و با پرهیز از حضور در تجمعات حتما استفاده از ماسک را هم مورد توجه قرار دهند.

دیدگاه شما