تازه های سایت

کد مطلب: 52578
7. فروردين 1402 - 15:15
یک کارشناس مذهبی در نهاوند گفت: روزه داری برکات و آثار زیادی بر سلامت جسم و روح انسان دارد و از این فرصت باید استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حجت الاسلام والمسلمین عباس مولوی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: همان طور که در قرآن آمده است، انجام واجبات و ترک محرمات باید به تقوا ختم شود و در زندگی اثراتش مشخص شود.

وی اظهار داشت: روزه برکات زیادی دارد و باید به تقوا ختم شود و ما را در دنیا از گناه و در آخرت از آتش جهنم دور می کند و روزه باعث آزمایش انسان ها در اخلاص عمل است.

این کارشناس مذهبی افزود: روزه آثار اجتماعی هم دارد و همه افراد جامعه هم با روزه گرفتن وضعیت فقرا را درک می کنند و به یاد فقرا می افتند.

حجت الاسلام مولوی گفت: کمک به محرومین از دیگر آثار و برکات ماه رمضان است که در این ماه در آیات و روایات زیادی بر دستگیری از فقرا تاکید شده است.

وی بیان کرد: تاثیر روزه داری بر سلامت جسم و روان هم دیگر فایده روزه داری است که توسط متخصصان توصیه شده است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: تلاوت قرآن از دیگر کارهایی است که در ماه رمضان بسیار توصیه شده است و برپایی محافل خانگی قرائت قرآن بسیار اثر گذار است.

وی گفت: فرد روزه دار اگر یک آیه تلاوت کند ثواب یک ختم قرآن را دارد که عظمت ماه رمضان را نشان می دهد.

حجت الاسلام مولوی اظهار داشت: توصیه به نماز، روزه، صدقه و کمک به فقرا از جمله مهمترین کارهایی است که در ماه رمضان باید انجام دهیم و این کارها باید به گناه نکردن ختم شود که یکی از مهمترین آثار ماه رمضان است.

وی در پایان گفت: خودمان باید عمل کنیم و تصمیم بگیریم و اراده کنیم و از فرصت های فراوان ماه رمضان برای بخشش گناهان استفاده کنیم.

دیدگاه شما