تازه های سایت

کد مطلب: 52419
12. اسفند 1401 - 16:05
فرمانده سپاه نهاوند گفت: دوازدهمین مجمع بسیج شهرستان نهاوند با هدف کمک به دستگاه های اجرایی و ارائه راهکارها برای حل مشکلات شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سرهنگ علی مختاری در این مراسم گفت: دوازدهمین مجمع بسیج شهرستان نهاوند با حضور نخبگان، صاحب نظران بسیجی و مسئولان شهرستان برگزار شد.

وی اظهار داشت: در این مجمع ۶ کارگروه در زمینه های مختلف فرهنگی، آموزشی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و کشاورزی فعالیت دارند.

مختاری افزود: ۲۰۰ هیئت اندیشه ورز در پایگاه های بسیج و اقشار مختلف بسیج مشکلات شهرستان در مناطق مختلف را احصا و بررسی می کنند.

وی گفت: نتیجه کار این هیئت های اندیشه ورز در دبیرخانه مجمع بسیج شهرستان جمع بندی شده و در ۶ کارگروه تخصصی تزریق می شود.

 فرمانده سپاه نهاوند اظهار داشت: در این کارگروه ها مسائل شناسایی و راهکارهایی برای حل این مشکلات ارائه و اولویت بندی می شوند.

وی ادامه داد: اولویت هایی که توسط کارگروه ها جمع بندی شد به مجمع بسیج شهرستان ارائه می شود که شامل نخبگان و روسای ادارات و افراد صاحب نظر است.

مختاری افزود: در نهایت مجمع بسیج شهرستان یک یا دو طرح برتر را انتخاب و این طرح ها توسط صاحبان این ایده ها ارائه و توضیحاتی درباره آن داده می شود و راهکار نیز ارائه می شود.

فرمانده سپاه نهاوند به بخشی از زمینه فعالیت این کارگروه ها اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال در کارگروه اقتصادی و زیربنایی به موضوع کنترل و تنظیم قیمت کالاهای اساسی و  محصولات کشاورزی شهرستان در کارگروه فرهنگی و اجتماعی به بحث افزایش جمعیت و فرزندآوری و در کارگروه بهداشت و درمان در مورد کمبود پزشک متخصص در شهرستان مورد بحث قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در مجمع امروز طرح کنترل و تنظیم قیمت کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی و باغی با حذف واسطه ها و دلالان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مختاری گفت: طرح سال گذشته مجمع بسیج نهاوند حمایت از کسب و کارهای خانگی و صنایع دستی بود که با پیگیری های انجام شده و کمک ادارات شهرستان به سرانجام رسید و بازارچه صنایع دستی این شهرستان در ۵۱ غرفه به بهره برداری رسید.

در پایان این‌ مجمع دو طرح فرهنگی و اجتماعی افزایش جمعیت و فرزندآوری و طرح اقتصادی کنترل و تنظیم قیمت کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی و باغی با حذف واسطه ها و دلالان تصویب و ارائه شد.

دیدگاه شما