تازه های سایت

کد مطلب: 52290
28. بهمن 1401 - 1:41
رئیس اداره حفاظت‌ محیط زیست نهاوند از توزیع علوفه برای وحوش منطقه حفاظت شده ملوسان و همچنین صدور کیفرخواست برای تخلیه کننده فضولات دامی و مرغی در جاده نهاوند به گیان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، عزیز قیاسی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت:  در روزهایی که بارش‌ها و نزولات جوی خصوصا بارش برف در ارتفاعات منطقه موجب پایین آمدن وحوش به دامنه‌های منطقه شده توزیع علوفه توسط ماموران حفاظت محیط زیست پاسگاه منطقه حفاظت شده ملوسان انجام‌ می شود.

قیاسی اظهار داشت: این منطقه دارای گونه های جانوری مختلفی است که در این شرایط هوایی باید حمایت شوند و توزیع علوفه در چند مرحله در این فصل از سال انجام می شود.

وی در ارتباط با حفاظت وحوش در این ایام عنوان کرد: از مردم شریف و طبیعت دوست و دوستدار حیات وحش درخواست داریم که در این روزها که وحوش به جهت ارتفاع برف و سرمای شدید به دامنه‌های کوهپایه ها و ارتفاعات می آیند؛ شایسته است از شکار آنان خودداری کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: همچنین شهروندان نسبت به حمایت از این گونه های جانوری و جلوگیری از شکار شدن توسط افراد فرصت طلب و سود جو با تلفن گویا ۱۵۴۰ و یا انعکاس مراتب به مراجع انتظامی عمل نمایند.

صدور کیفرخواست و پیگرد قانونی برای تخلیه کننده فضولات دامی و مرغی در جاده نهاوند به گیان

قیاسی اظهار داشت: رعایت قانون مدیریت پسماندها از سوی کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی در ماده یک این قانون مورد تاکید قرار گرفته است و اجرای آن در راستای حفاظت محیط زیست بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: بر اساس این قانون یکی از اشخاصی که با ریختن فضولات دامی و مرغی در حاشیه محور جاده ای نهاوند به گیان( محدوده روستای حسین آباد) مبادرت به آلودگی محیط زیست نموده بود حسب کیفرخواست صادره از شعبه سوم دادیاری شهرستان نهاوند تحت تعقیب و کیفر قانونی قرار گرفته است.

قیاسی گفت: شایسته است کلیه شهروندان فهیم و دوستدار محیط زیست در راستای احترام به حقوق زیست محیطی همنوعان خویش و همچنین قانون حاکم و جاری از ریختن هر نوع پسماند اعم از نخاله های ساختمانی، عادی، فضولات دامی و مرغی و ..‌. در مکان‌های غیر مجاز خودداری نمایند تا ضمن رعایت حفظ محیط زیست از به مخاطره افتادن بهداشت عمومی نیز جلوگیری شود.

دیدگاه شما