تازه های سایت

کد مطلب: 52225
21. بهمن 1401 - 18:18
رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند در خصوص حادثه پیش آمده برای مامور اداره برق نهاوند که بر اثر سقوط تیر برق مجروح شده بود توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، غلامرضا متین در خصوص حادثه پیش آمده برای مامور اداره برق گفت: پس از اطلاع از حادثه برای نظارت و نحو درمان در بیمارستان آیت الله علیمرادیان حاضر شدم.

وی افزود: به محض ورود فرد مصدوم و انجام معاینات لازم، مصدوم سریعا به اتاق عمل منتقل شد و برابر دستورالعمل ها، کمیسیون پزشکی برای نحوه درمان تشکیل شد.

متین اظهار داشت: شدت جراحت بالا بود و پای مصدوم کاملا قطع شده بود و فقط دو عصب وصل بودند که آنها هم له شدگی شدید داشتند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند بیان کرد: پس از مشورت با پزشکان متخصص و با تجربه ‌و با توجه به اینکه شدت جراحت و له شدگی بسیار بالا بود و اگر بافت مرده به بدن پیوند زده شود به علت اینکه مواد سمی وارد خون می شود خطر جانی فرد را تهدید می کند،؛ تنها راه از نظر پزشکان قطع پا از ناحیه سر استخوان ساق پا بود که طی عملی که بیش از ۵ ساعت زمان برد انجام شد.

وی گفت: تمام سعی و تلاش پزشکان بر این بود که با عمل پیوند مانع قطع پای فرد مصدوم شوند ولی متاسفانه شدت آسیب دیدگی و له شدگی و خطر جانی که بیمار را تهدید میکرد راهی به جز قطع پا برای پزشکان باقی نگذاشت.

توضیحات مسئول سازمان آتش نشانی نهاوند در مورد این حادثه

طبق مدارک موجود در سامانه آتش نشانی و ضبط تماس های دریافتی و گزارش اولیه حادثه مبنی بر سقوط تیربرق گزارش شده و گزارشی بر در ارتفاع بودن مسدوم نشده و  تیم امداد آتش نشانی در کمتر از چهار دقیقه(طبق مستندات) در محل حضور داشته است.

در این عملیات جک که برای رهاسازی نصب شده، صرفا به عنوان نگه‌دارنده بوده که بار تیربرق از روی قسمت آسیب دیده برداشته شود و رعایت نکات ایمنی در خصوص عملیات‌های امدادی با تشخیص رئیس تیم عملیات آتش نشانی‌ است.

وی ادامه داد: با توجه به عدم درگیری تیر برق از قسمت پایین چنانچه ارتفاع جک بالاتر می‌شد امکان سقوط و صدمه بیشتر بوجود می‌آمد و علی‌رغم ریسک بالا، سرتیم آتش نشانی با دستگاه بالابر به منظور تسریع در عملیات و عدم رسیدن جرثقیل (طبق گفته فرد مصدوم) این اقدامات صورت گرفته است.

تیم های آتش نشانی شهرداری نهاوند آموزش های دوره ای را طی کرده و با توجه به آموزش های دیده شده اقدام به نجات میکنند و دلیل تاخیر در رها سازی تاخیر در رسیدن جرثقیل بوده نه تعلل تیم آتش نشانی.

دیدگاه شما