تازه های سایت

کد مطلب: 52150
13. بهمن 1401 - 9:12
توسط شهردار نهاوند بودجه عمرانی، خدماتی سال ۱۴۰۲ شهرداری نهاوند به شورای شهر تقدیم شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مجید یوسفی نوید شهردار نهاوند بودجه سال آینده شهرداری نهاوند را که ۱۶۴ میلیارد تومان اعلام شد را تقدیم اعضای شورای شهر کرد.

 بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری نهاوند مبتنی بر حرکت در مسیر عدالت و توسعه متوازن و ارائه خدمات در سطح شهر و حل مشکلات چندین ساله در ادامه اقدامات ۱۴۰۱ با رعایت موارد و موازین ذیل تدوین شده است.

 اجرایی شدن صددرصد خزانه داری، تکمیل پروژه های نیمه تمام، پاسخ حداکثری به درخواست های همشهریان، پایان کوچه ها و معابر خاکی، توسعه حداکثری آبیاری مکانیزه در ادامه اقدامات انجام شده و ساماندهی ورودی های شهر نهاوند از جمله موارد این بودجه است.

 شروع پروژه های کلان مقیاس و موثر در حوزه های گردشگری و تفریحی مانند پارک فرا منطقه ای و شهربازی و نقطه ایمن شهر، مدیریت و بهره وری هزینه ها و توسعه منابع درآمد پایدار مانند بازار خودرو و ایجاد مراکز درآمدی از دیگر موارد مهم بودجه سال آینده شهرداری نهاوند است.

امسال مأموریت‌ها و تعهدات شهرداری در هزینه‌های نگهداری شهر و جاری حدود چهل درصد هست که در سال آتی علیرغم افزایش حقوق و هزینه های جاری با توجه به ایجاد منابع درآمد پایدار و کاهش هزینه ها به سی درصد کاهش پیدا کرده است که بخشی از این درصد هم به تولیدات و محصولات کارگاه‌ها و کارخانه برمی گردد که با توجه به بررسی ها و برنامه ریزی های انجام شده هزینه های عمرانی و توسعه شهر بیش از هفتاد درصد خواهد بود.

نکته قابل توجه اینکه با توجه به اقدامات انجام شده در پرداخت هزینه ها و انجام بیشتر امور به روش امانی، تعهدات قطعی شده سنواتی کمتر از ده میلیارد می باشد که با توجه به رشد بودجه سنواتی نسبت به سال گذشته، بیش از پنجاه درصد کاهش یافته است.

نکته دیگر اینکه یکی از ردیف های درآمدی شهرداری‌ها فروش اموال غیر منقول است که به جهت بهره‌وری بیشتر و افزایش سرمایه شهر و شهرداری، اقدام فروش املاک با در نظر گرفتن ایجاد ارزش افزوده جهت املاک انجام می شود و مقدار پیش بینی شده در بودجه صرفا جهت تملک زمین و طرح های زیرساختی و محرک توسعه، هزینه خواهد شد.

هزینه های جاری و قسمت عمده هزینه پروژه های عمرانی از منابع درآمد پایدار و پرونده های کوششی و پروژه های درآمدی تامین خواهد شد.

در بودجه، سازمانهای موجود شهرداری مکلف به تامین هزینه های جاری خود هستند و محورهای تخصیص بودجه بر اساس وظایف ذاتی و تخصصی شهرداری تدوین شده است.

نکته آخر اینکه در بودجه سنواتی با توجه به تحقق بیش از صد درصد سال جاری و گذشته، هزینه کرد به ازای هر نفر از  حدود یک میلیون تومان به دو میلیون و یکصد هزار تومان افزایش پیدا کرده است که اکثر رشد در حوزه عمرانی صورت گرفته است.

امیدواریم با توجه به برنامه ریزی های انجام شده شاهد تغییرات بهتری در شهر باشیم.

دیدگاه شما