تازه های سایت

کد مطلب: 52138
12. بهمن 1401 - 1:02
مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان از ورود یک سامانه بارشی جدید به استان خبر داد و گفت: در شبانه روز گذشته بیشترین میزان بارندگی در سطح استان همدان مربوط به تاریکدره نهاوند بوده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمد حسن باقری شکیب در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، با اشاره به اینکه از روز گذشته یک سامانه بارشی فعال وارد استان شده است، تصریح کرد: فعالیت این سامانه نسبتا قوی تا ظهر چهارشنبه در استان ادامه دارد‌.

وی با درباره وضعیت بارندگی در شهرستان‌های استان، عنوان کرد: از دیروز تا کنون، مقدار بارش در ایستگاه دانشگاه بوعلی همدان 12 میلیمتر، نهاوند 17 میلیمتر، ملایر 10، اسدآباد 9، تویسرکان 9، رزن 9 و شهرستان بهار 4 میلیمتر ثبت و گزارش شده است.

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان تصریح کرد: در ایستگاه‌های سطح استان نیز میزان بارش در تاریکدره نهاوند 31 میلیمتر، ایستگاه بهاره ملایر 30 میلیمتر، گیان نهاوند 26، مانیزان ملایر 25 و ایستگاه سعیدیه همدان 12 میلی‌متر ثبت و گزارش شده است.

باقری شکیب با بیان اینکه گرمای هوا سبب بارش‌ها به شکل باران شده است، اظهار داشت: اما از عصر امروز با سرد شدن هوا، انتظار بارش برف را داریم.

وی با بیان اینکه با خروج سامانه بارشی از استان در روز چهارشنبه، هوای استان سرد می‌شود، تصریح کرد: از صبح پنجشنبه یک سامانه جدید بارشی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه هفته آینده هوای سردی را تجربه خواهیم کرد، افزود: در شبانه روز گذشته گل تپه با حداقل دمای منفی 1 درجه به عنوان سردترین نقطه استان و بهار با حداکثر دمای 9 درجه، به عنوان گرم‌ترین شهرستان استان گزارش شده است.

باقری شکیب با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته، دمای شهرستان همدان بین صفر و 7 درجه سانتیگراد در نوسان بوده است، گفت: اما امشب حداقل دمای همدان به منفی 3 درجه خواهد رسید‌.

دیدگاه شما