تازه های سایت

کد مطلب: 52120
10. بهمن 1401 - 8:52
فاز جدید گلخانه پیشرفته و مکانیزه هیدروپونیک نهاوند در دهه فجر افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، با توجه به کاهش سطح آب‌های زیرزمینی استفاده از روش‌های نوین تولید محصولات کشاورزی ضروری و لازم است.

بهره‌مندی از روش‌های جدید که هم کاهش مصرف انرژی را در پی داشته باشد و هم محصول بیشتر تولید کند امروز مورد توجه بسیاری از کشورهای دنیا قرار دارد.

کشت گلخانه ای به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارد بسیار مورد تاکید و توصیه قرار دارد و با استقبال کشاورزان از این نوع کشت هم تولید بیشتر می‌شود و هم بهره‌وری افزایش می یابد.

در شهرستان نهاوند مدتی است که کشت گلخانه‌ای به روشی نوین با عنوان 《هیدروپونیک》 شروع شده‌ و فواید بسیار خوبی داشته است.

کاظمی سرمایه‌گذاری و مجری طرح گلخانه هیدروپونیک نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: این طرح در فاز اول در زمینی به مساحت دو هکتار به بهره برداری رسیده است و در فاز دوم نیز در زمینی بالغ بر دو هکتار اجرا می شود.

وی اظهار داشت: این طرح در این فاز با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومان در دهه فجر امسال افتتاح می شود.

کاظمی افزود: عمده محصول این گلخانه فلفل دلمه‌ای است و به کشور روسیه صادر می شود که با افتتاح فاز جدید میزان تولید نیز بیشتر خواهد شد.

وی اظهار داشت: با تلاش‌هایی که شده و با آورده سرمایه‌گذار و تسهیلات دریافتی برای تعدادی از جوانان این شهر شغل ایجاد شده که کار ارزنده ای است.

به گزارش پایگاه خبری گرو نهاوند؛ کشت گلخانه‌ای هیدروپونیک نیاز به خاک ندارد و در همه فصول سال امکان تولید محصول را دارد به همین دلیل بسیار با صرفه است.

کاهش میزان آب مصرفی باعث صرفه جویی در منابع آبی شده و تولید محصول ارگانیک دیگر خاصیت این نوع کشت است.

امیدواریم با حمایت مسئولان شاهد گسترش گلخانه‌هایی با این نوع روش کشت باشیم که هم باعث ایجاد اشتغال و هم باعث توسعه شهرستان نهاوند می‌شود.

دیدگاه شما