تازه های سایت

کد مطلب: 52108
9. بهمن 1401 - 8:35
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه مبتلایان به علائم تنفسی به کرونا هفته گذشته روند افزایشی داشته گفت: تعداد بیماران کرونایی که هم اینک در بیمارستانهای استان بستری هستند پنج درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، «فاطمه ترکمان اسدی» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته با علائم تنفسی مشکوک و قطعی کرونا در هفته گذشته ۱۱.۶ درصد و اورژانس بیمارستان‌های استان همدان ۷.۴ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد موارد فوتی با تست پی.سی.آر مثبت استان همدان در ۲ هفته گذشته صفر بود، گفت: هم اینک ۱۰۸ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری شدند که شماری از آنها را بیماران قطعی مبتلا به کرونا و تعدادی را بیماران تنفسی با علائم مشکوک به کرونا تشکیل می دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: از ۱۰۸ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان ها، ۲۵ بیمار در بخش مراقبت های ویژه «آی. سی. یو» مراکز درمانی بستری هستند و ۹ نفر نیز وضعیت نامناسب و وخیمی دارند.

ترکمان اسدی، علت بروز علائم تنفسی مشکوک به کرونا در این فصل سال را ابتلا به ویروس کرونا با سویه های جدید یا ویروس آنفلوآنزا (نوع A، B، C) یا انواع ویروس های سرما خوردگی تشکیل می دهد که در صورت مراجعه به پزشک قابل تشخیص است.

وی ادامه داد: البته این تفاوت و تمایزها به علت شباهت نزدیک علائم، برخی مواقع حتی در صورت مراجعه به پزشک قابل تشخیص نیست و با انجام آزمایش تکمیلی و تخصصی می توان به نوع بیماری پی برد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تاکید کرد: با توجه به افزایش جزئی عفونت های تنفسی در استان توصیه می شود هم استانی ها نسبت به استفاده از ماسک به ویژه در اماکن شلوغ و سربسته اقدام کنند.

ترکمان اسدی درباره وضعیت واکسیناسیون در همدان گفت: درصد پوشش واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۸ سال در نوبت اول ۹۳.۴ درصد، نوبت دوم ۸۵.۴ درصد و نوبت سوم ۴۸.۴ درصد است.

وی افزود: افرادی که ۶ ماه از تزریق واکسن آنها می گذرد باید نسبت به تزریق دُز یادآور اقدام کنند همچنین برای تزریق واکسن کرونا می توانند به نزدیکترین مرکز جامع سلامت به محل سکونت مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: گروه های پر خطر نظیر افراد دارای بیماری زمینه ای و مادران باردار باید هر چه سریعتر نسیت به تزریق واکسن کووید از نوع سینوفارم اقدام کنند.

دیدگاه شما