تازه های سایت

کد مطلب: 52070
5. بهمن 1401 - 7:17
کارشناس مذهبی گفت: رجب از جمله ماه های پر فضیلتی است که بهترین فرصت برای خودسازی و تهذیب نفس و آماده شدن برای شعبان و رمضان است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حجت الاسلام والمسلمین عباس مولوی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: ماه رجب و ماه هاى شعبان و رمضان، از ماه هاى بسیار پرفضیلتی هستند و در روایت متعدد بر اهمیت اجرای احکام این ماه تاکید شده است.

وی اظهار داشت: ماه رجب امتیازات خاصی دارد و ماه خدا نامیده شده است که نشان دهنده اهمیت رجب است.

این کارشناس مذهبی افزود: رجب مقدمه ای برای ماه شعبان و رمضان است و پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) ماه رجب را «ماه اَصَبّ» نامیده است؛ زیرا رحمت خدا در این ماه بر امّت فرو مى ریزد.

وی ادامه داد: در این ماه اعیاد بسیار مبارکی داریم که عید مبعث در ۲۷ اُم این ماه و ولادت مولای متقیان در ۱۳ اُم رجب از جمله این اعیاد مبارک است و لیله الرغائب یا شب آرزوها نیز در این ماه عظیم قرار دارد.

حجت الاسلام مولوی گفت: روزه گرفتن و عبادت در این‌ماه بسیار سفارش شده است و ایام‌ مبارک اعتکاف نیز در ماه رجب قرار دارد تا مومنان در مسجد با خدای خود راز و نیاز کنند.

وی بیان داشت: از روایات متعددى که درباره روزه هاى ماه رجب حتى یک روز از آن وارد شده، اهمّیّت فوق العاده این ماه و عبادت و خودسازى در آن کاملاً روشن مى شود.

این کارشناس مذهبی افزود: در حدیثی از رسول خدا(ص) مى خوانیم؛ هر کس یک روز از این ماه را روزه بگیرد، خشنودى عظیم خدا را به دست آورده، خشم الهى از او دور مى شود و درهاى جهنم به روى او بسته خواهد شد.

وی بیان داشت: ماه رجب ماهی است که رحمت بی اندازه الهی بیش از پیش بر بندگان نازل شده و اهمیت ماه رجب به اندازه ای است که خداوند شب آرزوها را در این ماه قرار داده است و داراى امتيازى بزرگ است.

حجت الاسلام مولوی گفت: پيامبر اسلام در خصوص اهمیت شب آرزوها مى فرمايند: از اولين شب جمعه ماه رجب غافل نشويد چون فرشتگان آن را «ليلة الرغائب» مى نامند.

وی بیان کرد: طبق روایات هرگاه کسى نتواند در این ماه روزه بگیرد هر روز صد مرتبه این تسبیحات را بخواند تا ثواب روزه آن را دریابد؛ سُبْحانَ الاِْلهِ الْجَلیلِ، سُبْحانَ مَنْ لا یَنْبَغِى التَّسْبیحُ اِلاَّ لَهُ، سُبْحانَ الاَْعَزِّ الاَْکْرَمِ، سُبْحانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزَّةَ وَهُوَ لَهُ اَهْلٌ.

این کارشناس مذهبی اظهار داشت: از مجموع احادیث اسلامی به خوبی اهمیت و فضیلت این ماه در خودسازی و تهدیب نفس مشخص است.

حجت الاسلام مولوی در پایان گفت: برکات و خیر کثیری در ماه رجب وجود دارد و سپس این فضائل در ماه شعبان و رمضان ادامه خواهد داشت و خوشا به حال کسانی که از منزلت و برکات این سه ماه استفاده کنند و بهره معنوی ببرند.

دیدگاه شما