تازه های سایت

کد مطلب: 52064
4. بهمن 1401 - 8:20
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: با توجه به بارش برف و برودت هوا توسط محیط بانان این اداره بسته های علوفه برای استفاده وحوش در منطقه حفاظت شده ملوسان توزیع شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، عزیز قیاسی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در شهرستان سه منطقه حفاظت شده و شکار و صید ممنوع داریم که دارای گونه اای مختلف جانوری و گیاهی هستند.

وی اظهار داشت: منطقه حفاظت شده ملوسان و مناطق تیر اندازی و شکار ممنوع گرین و آردوشان نهاوند جز مناطق تحت مدیریت این اداره هستد.

قیاسی افزود: با توجه به خشکسالی‌های گذشته و سال جاری و همچنین پیش بینی شرایط جوی و بارش‌های برف خصوصا در ارتفاعات منطقه، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند مبادرت به خرید و تهیه علوفه جهت وحوش منطقه حفاظت شده ملوسان نموده است.

وی ادامه داد: محیط بانان این اداره در بعضی از ایام فصول سرد و با وجود بارش‌های فراوان برف مبادرت به توزیع چندین بسته در منطقه مورد نظر می کنند تا بدین وسیله نسبت به حمایت و حفاظت وحوش یاری رسانند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: حدودا ۵ تن علوفه یونجه خریداری شده و حدودا یک تن تاکنون توزیع شده و این کار توسط محیط بابان ادامه دارد.

وی به تشکیل پرونده در خصوص شکارچیان غیر مجاز اشاره کرد و اظهار داشت: در سالجاری ۸ پرونده تخلفی به مراجع قضایی شهرستان ارجاع گردیده که ۵ فقره از آنان منتهی به صدور رای شده و ۳ پرونده دیگر آماده صدور رای است.

قیاسی در توصیه ای به شهروندان گفت: با عنایت به خشکسالی‌های گذشته و سالجاری و فقیر شدن مراتع به دلیل چرای بی رویه و عدم بارش‌های مناسب در سنوات قبل وحوش در فصل زمستان خصوصا به دامنه ارتفاعات هجوم می آورند.

وی در پایان گفت: از کلیه شهروندان فهیم و دوستدار تنوع زیستی و طبیعت تقاضا داریم با این وحوش مهربان باشند و از شکار آنها بپرهیزند زیرا زندگی و حیات ما در گرو حفاظت و حمایت از کلیه وحوش و جهان پیرامون مان است.

دیدگاه شما