تازه های سایت

کد مطلب: 52017
29. دى 1401 - 1:51
با حضور اصحاب رسانه نهاوند، کمیته رسانه ستاد دهه فجر برای هماهنگی برنامه های فرهنگی در این دهه با حضور رئیس اداره فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی نهاوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گرو، جلسه کمیته رسانه های مکتوب و خبرگزاری های ستاد بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ریاست امیر بحیرایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند و اصحاب‌ رسانه این شهرستان در سالن جلسات این اداره برگزار شد .

امیر بحیرایی در این نشست از برگزاری و رونمایی از کتب تالیفی نویسندگان شهرستان، نمایشگاههای عکس، عصر شعر و خاطره، تجلیل از هنرمندان و فعالان فرهنگی و مسابقات فرهنگی هنری و برنامه های جشن انقلاب، جنگ های شادی و .. در دهه فجر در نهاوند خبر داد.

وی ادامه داد: امسال به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی هنری تدارک دیده شده است که این برنامه ها شور و نشاط اجتماعی را بیشتر کرده و امید آفرینی می کنند.

بحیرایی با بیان اینکه رسانه ها عمده رسالت اطلاع رسانی را در این دهه به عهده دارند، گفت: رسانه ها جهاد تبیین را با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب در اولویت اطلاع رسانی قرار دهند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند با تاکید بر لزوم داشتن سواد رسانه در شرایط موجود که شایعات و گفته های ناصحیح سبب گمراهی مخاطبان می شود، گفت: باید دنبال راهکار برای حداقل رساندن آسیب ها و تقویت اطلاع رسانی صحیح و آگاهی بخشیدن به مخاطب بود.

بحیرایی در ادامه بیان داشت: شما اصحاب رسانه باید آگاه سازی را در اولویت کار خود قرار داد و نقاط قوت و ضعف ها را شناسایی کرده و سواد رسانه‌ای را در سطح جامعه پوشش دهید.

وی گفت: ما به دنبال این هستیم که با یک انقلاب رسانه ای با برنامه های خلاقانه بتوانیم دستاوردهای انقلاب را با محوریت جهاد تبیین به نسل نوجوان و جوان اطلاع رسانی کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: یکی از ابزارهای مهم اطلاع رسانی و مقابله با دشمن در جنگ های سخت و نرم وجود رسانه ها هستند.

وی تصریح کرد: رسانه ها باید وظایف خود را به خوبی انجام داده و آمادگی بحران را داشته باشند تا در موقع بحران بتوانند نقش آفرینی کنند و همچنین در حوزه ی فرهنگی اجتماعی باید به دنبال راهبرد عملیاتی برای مقابله با هجمه های دشمنان داشته باشند.

 

دیدگاه شما