تازه های سایت

کد مطلب: 52006
28. دى 1401 - 8:42
رئیس اداره امور عشایری نهاوند گفت: به منظور پیشگیری از انتقال بیماری‌های دامی طرح واکسیناسیون رایگان توسط دامپزشکی همدان به مدت ۵۰ روز در سه استان گرمسیری و قشلاقی در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، ابوالقاسم بنی‌هاشمی اظهار کرد: طی بازدید از سامانه‌های عشایری استان‌های خوزستان، لرستان و ایلام مشکلات و مسائل آنان بررسی و طی دیدار با مدیرکل امور عشایری استان خوزستان بر همکاری برای رفع آنها تاکید شد.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۰۰ کیسه آرد بین عشایر مستقر در خوزستان، لرستان و ایلام توزیع شد افزود: با توجه به اینکه نان قوت غالب عشایر را تشکیل می‌دهد تامین آرد مورد نیاز مطابق سهمیه آنان در زمانی که از استان به مناطق گرمسیر کوچ می‌کنند نیز بر عهده امور عشایری است.

رئیس اداره امور عشایری شهرستان نهاوند افزود: در جلساتی که با مسئولان استان‌های خوزستان، لرستان و ایلام برگزار شد هماهنگی لازم برای تامین آب شرب مورد نیاز عشایر از طریق تانکرهای آبرسانی به عمل آمده است.

وی گفت: مجموع عشایر کوچنده استان همدان به مناطق قشلاقی بیش از ۱۲ هزار نفر از چهار طایفه ترکاشوند، رحمتی، حسنوند و ترک هستند که از اواسط آبان کوچ خود را به سمت مناطق جنوب و گرمسیری آغاز می‌کنند. 

بنی‌هاشمی گفت: از بین ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر عشایر استان همدان ۸ هزار و ۵۰۰ نفر هنگام کوچ ییلاقی در سامانه‌های عشایری نهاوند مستقر می‌شوند و مابقی در شهرهای همدان، اسدآباد و ملایر مستقر هستند. 

وی به دیگر خدمات ارائه شده به عشایر کوچ‌رو در استان‌های گرمسیری اشاره کرد و گفت: به منظور پیشگیری از انتقال بیماری‌های دامی به استان طرح واکسیناسیون رایگان از سوی اداره کل دامپزشکی همدان به مدت ۵۰ روز در سه استان گرمسیری و قشلاقی در حال اجراست.

رئیس اداره امور عشایری نهاوند گفت: دام‌های عشایر در این طرح علیه بیماری‌های آبله، شاربن، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، تب برفکی، بروسلوز (۱ Rev) و هاری به صورت رایگان واکسینه می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود در این رزمایش بیش از یک و نیم میلیون نوبت سر از دام‌های عشایر زیر پوشش واکسیناسیون قرار گیرند.

دیدگاه شما