تازه های سایت

کد مطلب: 51913
19. دى 1401 - 8:39
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: با تقویت سامانه بارشی فعال در آسمان استان، موج جدیدی از بارش‌ها نیمه شمالی و جنوبی استان همدان را فرا می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو،  روح‌الله زاهدی گفت:بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در طول ۲۴ ساعت آینده، نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با بارش پراکنده برف و باران، مه آلودگی هوا، یخ زدگی سطح معابر و وزش باد پیش بینی می‌شود.

او با اشاره به اینکه سامانه بارشی بعد از ظهر امروز تقویت می‌شود،گفت: به دنبال فعالیت این سامانه بارشی، برای روز‌های دوشنبه و سه شنبه بارش پراکنده برف نقاط مختلف استان را فرا می‌گیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در روز‌های آینده پدیده مه صبحگاهی در بیشتر نقاط استان وجود دارد که موجب کاهش سطح دید در جاده‌ها و نقاط پرتردد شهر می‌شود.

زاهدی با اشاره به اینکه سردی هوا، پدیده غالب سه روز آینده استان همدان است، گفت: نهاوند با ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر بیشترین و گل‌تپه با چهار درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

به گفته او، بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر و سه درجه سانتیگراد زیر صفر ثبت شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

دیدگاه شما