تازه های سایت

کد مطلب: 51872
14. دى 1401 - 0:55
جلسه شورای عشایری شهرستان نهاوند و بررسی مسائل کوچ و مشکلات عشایر شهرستان با حضور فرماندار نهاوند، مدیرکل امور عشایری استان و اعضای این شورا در سالن شهدای فرمانداری برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مدیر امور عشایری استان همدان در این جلسه گفت: تامین نهاده‌های دامی با قیمت پایین و کوتاه کردن دست دلالان از بازار دام از مهمترین نیازهای عشایر استان است.

جعفر کاویانی‌دلشاد اظهار کرد: مهمترین خواسته‌ها و مطالبات عشایر تامین جو و نهاده‌های دامی با قیمت پایین، خرید تضمینی دام توسط دولت و کوتاه کردن دست دلالان از بازار دام است.

وی تصریح کرد: تامین تانکر آب برای آبرسانی به عشایر، تسریع در مطالعه و احداث مجتمع آبرسانی محلات عشایری، حمایت از شرکت تعاونی عشایر و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای خرید علوفه و نهاده‌های دامی و مدت‌دار و تسطیح راه‌های عشایری از دیگر مطالبات عشایر استان است.

کاویانی‌دلشاد افزود: طی یک‌سال گذشته به منظور حفاظت از محیط زیست، برق محل اسکان عشایری که بیش از چهار کیلومتر با شبکه‌های برق شهرستان نهاوند فاصله داشته، با ۲۶۰ پنل خورشیدی در اختیار عشایر مستقر در شهرستان گذاشته شده است.

فرماندار شهرستان نهاوند نیز به جایگاه ویژه عشایر در استان و همچنین شهرستان نهاوند اشاره کرد و گفت: حمایت، تقویت، بررسی و رفع مشکلات عشایر و همچنین کمک به رونق تولید و گسترش فعالیت‌های عشایر از جمله برنامه‌های مهم دولت است.

ضرغام احمدوند بیان کرد: ضروری است با برنامه‌ریزی مناسب حمایت‌های لازم از این قشر زحمتکش و سختکوش برای تولید فرآورده‌های گوشتی، لبنی و پشم صورت گیرد.

وی حمایت از تولید را بسیار اهمیت عنوان کرد و افزود: جامعه عشایری با تولید رابطه مسقیم و نقش بسزایی در امنیت غذایی استان و شهرستان در زمینه تولید گوشت قرمز دارند.

احمدوند تاکید کرد: باید موانع مرتفع شود تا عشایر بتوانند به راحتی به امر تولید بپردازند و با استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌های اجرایی در جهت خدمات رسانی بهتر به این جامعه مولد کمک و از حاشیه نشینی آنها جلوگیری کنیم.

انتهای پیام 

دیدگاه شما