تازه های سایت

کد مطلب: 51840
11. دى 1401 - 8:15
 رئیس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند گفت: بانک‌های شهرستان نهاوند ضمانت‌ زنجیره‌ای را برای تسهیلات نوسازی و مقاوم‌ سازی مسکن روستایی نمی‌پذیرند و این موضوع مانعی در این مقوله بسیار مهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علیرضا نثاری اظهار کرد: به تازگی بانک‌های عامل در شهرستان نهاوند براساس دستورالعمل‌های داخلی خودشان ضمانت زنجیره‌ای را برای پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی نمی‌پذیرند و همین موضوع هم باعث ایجاد مشکلاتی برای روستائیان در شهرستان شده است.

وی افزود: امسال سهمیه تسهیلات شهرستان برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی ۱۴۰۰ فقره بوده که اعتبارات از مهرماه ابلاغ شده و تاکنون ۲۵۰ نفر در شهرستان را به بانک‌های عامل معرفی کرده‌ایم که از این تعداد فقط با ۱۰ متقاضی در بانک‌ها قرداد منعقد شده است.

نثاری تصریح کرد: همچنین بانک‌های شهرستان برای پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی بحث زمان‌بندی را مطرح و در ماه بین دو تا چهار پرونده را قبول می‌کنند و با توجه به وقفه طولانی حدول یک‌سال مابین تأیید و ابلاغ تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی، انتظار همکاری و جبران زمان از دست رفته توسط شبکه بانکی کشور با محوریت بانک مرکزی می‌رود.

وی ادامه داد: سال‌های گذشته بانک‌های شهرستان همکاری بسیاری خوبی در پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی داشتند که اکنون هم از بانک‌های عامل در شهرستان استدعای همکاری بیشتری داریم که با متقاضیان معرفی شده سریع تر انعقاد قرارداد کرده و مطابق دستورالعمل تسهیلات خُرد مصوب خرداد سال جاری بانک مرکزی (ج.ا.ا ) در موضوع ضمانت همکاری همراه با مساعدت را داشته باشند.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند از جمله این ضمانت‌ها را کارت یارانه، جواز کسب، ضمانت زنجیره‌ای، ضمانت صاحب کار، ضمانت معتمد محل با تأیید شورا و ... عنوان کرد و گفت: بحث اعتبارسنجی معضل دیگری است که بانک‌ها پیش روی متقاضیان تسهیلات مسکن روستایی قرار داده‌اند که در واقع این هم یک نه‌ گفتن محترمانه به متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن روستایی است.

مقاوم‌سازی ۲۱ هزار و ۱۳۰ واحد مسکن روستایی در نهاوند

وی بیان کرد: تاکنون ۲۱ هزار و ۱۳۰ واحد مسکن روستایی در شهرستان نهاوند مقاوم سازی شده‌اند که این رقم معادل ۸۹ درصد واحدهای مسکن روستایی در شهرستان است.

به گفته‌ نثاری، با توجه به‌ اینکه شهرستان نهاوند رتبه‌ نخست مقاوم سازی مسکن روستایی را در کشور دارد مقرر شده بود که جشن نوسازی نخستین شهرستان کشور در سال آینده در نهاوند برگزار شود که با این اوصاف این مراسم در سال آینده برگزار نخواهد شد و به سال‌های آینده موکول می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند یادآور شد: افزایش تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان از آبان ماه سال گذشته توسط دولت تصویب شده و مهرماه امسال توسط استان به شهرستان‌ ابلاغ شده است.

وی در پایان تأکید کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مقاوم‌سازی مسکن روستایی حدود ۱۱ ماه است که در انتظار به سر می‌برند و اکنون که ابلاغ شده بخشنامه داخلی بانک‌ها مانع دریافت این تسهیلات شده که از بانک‌ها تقاضای همکاری و گره گشایی در این زمینه را داریم./ایسنا

دیدگاه شما