تازه های سایت

کد مطلب: 51809
8. دى 1401 - 8:52
 نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان نهاوند ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری مهمی دارد که این ظرفیت‌ها نیازمند توجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علیرضا شهبازی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر و مهمی که شهرستان نهاوند در بخش تاریخی و گردشگری دارد برای رفع مشکلات این بخش و جذب اعتبارات در این حوزه از وزیر میراث فرهنگی درخواست کردم به شهرستان بیاید که خوشبختانه او این دعوت را پذیرفت و روز پنج‌شنبه به شهرستان سفر می‌کند.

وی تصریح کرد: فردا -پنج‌شنبه ۸ دی‌ماه- ساعت ۱۴ ما در شهرستان میزبان وزیر هستیم و در ابتدا بازدیدی از سطح شهر و آثار تاریخی شهر خواهیم داشت و بعد از آن جلسه‌ای در محل فرمانداری شهرستان با حضور او برگزار می‌کنیم و بعد از این جلسه از سراب های شهرستان بازدیدی خواهیم داشت.

شهبازی ادامه داد: در شهر نهاوند بافت تاریخی و بافت فرسوده هم‌پوشانی دارند که همین امر هم باعث ایجاد مشکلاتی برای ساخت و ساز بناهای قدیمی در مناطق پای‌قلعه و دوخوهران شده و مردم این مناطق را دچار مشکلاتی کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: فردا با حضور وزیر میراث فرهنگی از این مناطق و بافت‌های تاریخی بازدیدی خواهیم داشت و هدف از این بازدید چاره‌اندیشی برای رفع این مشکلات است.

وی یادآور شد: همچنین توجه به مراکز تاریخی شهر مانند حمام حاج‌آقا تراب، خانه تاریخی صمصام، مسجد امام حسن‌(ع)، منزل فاطمی و چند منزل تاریخی در سطح شهر از جمله اهداف دیگر برای این سفر است و درنظر داریم در این سفر اعتبارات لازم برای تملک این خانه‌های تاریخی تامین کنیم و بتوانیم مجوز ثبت خانه تاریخی فاطمی را در فهرست آثار ملی بگیریم.

نماینده مردم نهاوند در مجلس با بیان اینکه‌ توسعه مناطق گردشگری شهرستان از دیگر اهداف مهم در این سفر است، اضافه کرد: شهر نهاوند به شهر سراب‌های خروشان معروف و شناخته شده است که این سراب‌ها ظرفیت‌های بی‌بدیلی برای گردشگری شهرستان محسوب می‌شوند که با حضور وزیر درنظر داریم با بازدید از این سراب‌ها توسعه زیرساخت‌های گردشگری و رفع مشکلات این سراب‌ها را مطرح و بررسی کنیم.

شهبازی خاطرنشان کرد: با توجه به سبقه تاریخی که شهر نهاوند دارد، وجود یک موزه برای این شهرستان ضروری و از مطالبات مردم شهرستان است که این مهم نیز در این سفر مطرح خواهد شد.

وی به آثار باستانی تپه گیان و تپه باباقاسم اشاره کرد و گفت: این دو اثر  از آثار مهم و با ارزش تاریخی با حدود ۷۰۰۰ سال قدمت در شهرستان نهاوند هستند که نیاز به توجه بیشتر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارد که امیدواریم این سفر هم برای این آثار تاریخی مثمرثمر باشد.

شهبازی در پایان تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های مهمی که شهرستان نهاوند در بخش تاریخی و گردشگری دارد، به طور قطع این سفر می‌تواند برای شهرستان نتیجه‌بخش و در تصمیم‌گیری‌ها موثر باشد و دستاورد خوبی برای گردشگری شهرستان داشته باشد.

دیدگاه شما