تازه های سایت

کد مطلب: 51799
7. دى 1401 - 8:49
مدیر اجرایی شهرک قدوسی در یک سالگی ساماندهی شهرک قدوسی نهاوند گفت: پس از ۳۰سال با استارت مدیریت جدید شهرک و حمایت و استقبال مالکین موضوع تعیین تکلیف اراضی با شناسایی مالکین از سر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، اولین نقشه شهرک در سال ۶۵ توسط تیم کارشناسی وقت در ۴۴ بلوک ۵۰ پلاکی و  طراحی و به ۲۲۰۰ نفر تا سال ۶۸ واگذار می شود، اما به دلیل بعد مسافت تا شهر نهاوند و اینکه این شهرک بعنوان یک شهرک مستقل و منفصل از شهر در نظر گرفته شده ،باید تمام امکانات یک شهر در آن جا نمایی می شد، به همین دلیل از طریق واحد فنی وقت استانداری همدان از هرگونه اقدام اجرایی تا تهیه نقشه جدید و جانمایی تمام امکانات یک شهرک مستقل جلوگیری شد ، به همین منظور قراردادی با شرکت بعد تکنیک توسط نماینده اسبق نهاوند منعقد می گردد تا یک نقشه کامل و جامع برای شهرک طراحی شود

مدیر اجرایی شهرک قدوسی نهاوند درباره سیر شکل گیری این شهرک می گوید؛ در سال ۷۱ نقشه جدید پس از اماده شدن و سیر امورات اداری مصوب و به دستگاه های مربوطه توسط استانداری همدان ابلاغ می‌شود، اما نقشه ی جدید چندان مورد استقبال مالکان واقع نمی‌شود و علت هم  کم شدن قطعات در ازای تعیین سرانه فضاهای عمومی شهرک از جمله فضای سبز مراکز آموزشی مذهبی ورزشی فرهنگی بهداشتی انتظامی و…. عنوان شد.

حمید مهدوی راد تصریح کرد؛ حالا پس از ۳۰سال با استارت مدیریت جدید شهرک و حمایت و استقبال مالکین موضوع  تعیین تکلیف اراضی با شناسایی مالکین از سر گرفته شده است.

وی افزود؛ در یک سال گذشته پس از به روز رسانی نقشه به فایل و اطلاع رسانی به مالکین حدود ۹۰۰ مالک از ۲هزار و ۲۰۰ مالک شناسایی و تا کنون به بیش از ۶۰۰مالک پس از بررسی پرونده آنها و تایید اصالت قولنانه به نقشه بردار معرفی و زمین های خود را تحویل گرفتند.

به گفته مهدوی با توجه به استقبال مالکین بیش از ۷کیلومتر از جاده های اصلی شهرک پیاده سازی و زیر سازی و ورودی های شهرک اصلاح گردید ، همچنین درختکاری بلوار اصلی شهرک و نصب تابلوی شهرک دو دو نقطه انجام شده است.

مهدوی راد می گوید؛ یک سال از فعالیت و از سر گرفته شدن اقدامات و رایزنی ها با مدیران استانی و شهرستان برای تعیین تکلیف این شهرک میرگذرد که نشست های متعددی در این باره برگزار و به نتایج قابل توجهی هم رسیده است.

مهدوی افزود با توجه به تحویل قطعات به مالکین بازار خرید فروش این اراضی هم داغ شده ، به منظور جلوگیری از تضیبع حقوق خریداران و فروشندگان با همکاری اتحادیه املاک چندین دفتر مشاور املاک جهت ثبت تغییر مالکیت در نقاط مختلف شهر معرفی شدن و از همه خریداران تقاضا نمود که هرگونه تغییر مالکیت خود را در این دفاتر ثبت نمایند

همچنین شهبازی نماینده نهاوند هم برای جابجایی دکل های فشار قوی و ساخت مراکز آموزشی توسط بنیاد برکت در شهرک اعلام آمادگی کرده است.

مدیر اجرایی شهرک شهید قدوسی نهاوند با قدردانی از حمایت و تعامل مسولین شهرستانی و استانی گفت؛ در این میان در یک سال گذشته وجریان شکل گیری و پیگیری مسایل شهرک، نماینده ،فرماندار معاونین فرماندار ، معاونت عمرانی استانداری، مدیر کل مسکن شهرسازی ، اداره برق ، شهردار و شورای شهر نهاوند امور آب ،  مسکن شهر سازی ، اداره ثبت نهاوند ،و سایر ارگان های مربوطه همکاری لازم را در رفع موانع و تسهیل شرایط برای بازگشت حقوق و املاک چندین ساله ی مردم پس از سه دهه داشته اند که از همه این عزیزان تشکر و قدردانی می‌شود

دیدگاه‌ها

این داستان سی ساله بسته به اخذ هزینه زیرساخت ازمرکزداردبا4تادرخت 2 تا جاده خاکی نميشه گفت احداث شهرک!!!!!!
آقا مهدی راد پیگیر جدول کشی ورسالت و زیر ساخت ها باشید 4 تا درخت مشکلی را حل نمی کند!!!!

دیدگاه شما