تازه های سایت

کد مطلب: 51787
5. دى 1401 - 10:52
فرماندار نهاوند گفت: بافت های فرسوده و قدیمی شهر نهاوند باید احیا و مقاوم سازی شوند که این کار نیاز به اعتبارات و تسهیلات لازم دارد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان از برگزاری رویداد تخصصی آموزه های زلزله بم همزمان با روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در شهرهای همدان، ملایر و نهاوند خبر داد.

 ایوب اسدالهی گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران در آستانه پنجم دیماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی رویدادی به منظور پاسداشت این روز و لزوم بهره گیری از آموزه های زلزله بم و با هدف ترویج فرهنگ نوسازی، بهسازی و مقاوم سازی مردمی در شهرها و محلات هدف برگزار می کند.

وی ادامه داد: این رویداد ملی در استان همدان در شهرهای ملایر، نهاوند و همدان به مدت سه روز با حضور سفیران مذکور و مسئولین استانی برگزار می شود.

 روز گذشته اولین نشست سفیران نوسازی در شهرستان ملایر با حضور مسئولان ملی و استانی برگزار شد و دومین نشست نیز در فرمانداری نهاوند و فردا نیز این نشست در همدان برگزار می شود.

بافت های فرسوده و قدیمی شهر نهاوند باید احیا و مقاوم سازی شوند

ضرغام احمدوند فرماندار نهاوند نیز در این نشست اظهار داشت:شهرستان نهاوند شهری تاریخی است و دروازه ورود اسلام به ایران می باشد.

وی افزود: ۳۰۰ هکتار بافت فرسوده در شهر نهاوند وجود دارد که این بافت فرسوده بیشتر در مناطق مرکزی شهر واقع شده اند.

احمدوند تصریح کرد: انتظار می رود در بحث مقاوم سازی توجه ویژه ای به این شهرستان که بر روی گسل زلزله قرار دارد، شود.

وی بیان داشت: بافت های فرسوده و قدیمی شهر نهاوند باید احیا و مقاوم سازی شوند که این کار نیاز به اعتبارات و تسهیلات لازم دارد.

 

دیدگاه شما