تازه های سایت

کد مطلب: 51784
5. دى 1401 - 10:43
پیشنهاد مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان:
طرح نهضت ملی مسکن را در ۳۰۰ هکتار بافت فرسوده نهاوند اجرا کنیم
 مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: تاکنون حدود ۱۵ تا ۱۶ درصد از بافت فرسوده شهری در کشور نوسازی شده که این یک فاجعه بزرگ است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، ایوب اسداللهی در سلسله نشست‌های روز ایمنی در برابر زلزله که در محل فرمانداری شهرستان نهاوند برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه نوسازی بافت‌های فرسوده شهری در سطح کشور تاکنون خیلی کند انجام شده و تاکنون کار اساسی در این خصوص انجام نشده است.

وی تصریح کرد: نوسازی بافت فرسوده شهری با مشکلاتی روبروست و همین مشکلات نیز باعث شده تاکنون کسی در این زمینه وارد نشده است.

اسداللهی ادامه داد: دولت به تنهایی نمی‌تواند نوسازی بافت فرسوده شهری را انجام دهد و باید سازندگان نیز مشارکت داشته باشند و برای این مهم توسط دولت بسته تشویقی در شورای عالی مصوب شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان افزود: امروز ما در این نشست جمع شده‌ایم و آمده‌ایم کار جدیدی را در بحث نوسازی بافت‌های فرسوده انجام دهیم و می‌خواهیم هر متراژی حتی زیر ۵۰ متر که در بافت فرسوده شهری وجود دارد، بیایند و نوسازی را انجام دهند.

وی یادآور شد: در شهرستان نهاوند حدود ۳۰۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد و از طرف دیگر برای پروژه نهضت ملی مسکن نیز در نهاوند دنبال تامین زمین هستیم و این بافت فرسوده یک پتانسیل خوب است و ما می‌توانیم نهضت ملی مسکن نهاوند را در آن اجرا کنیم.

اسداللهی خاطرنشان کرد: دولت تسهیلاتی را برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری در نظر گرفته که نرخ سود این تسهیلات از تسهیلات نهضت مسکن ملی کمتر است.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت نوسازی بافت فرسوده باید این مهم در اولویت کار ما قرار گیرد و به سرانجام برسد البته در این زمینه مشکلاتی وجود دارد و اگر سازنده وارد کار شود باید از او حمایت کنیم.

اسداللهی در پایان تاکید کرد: شهردار نهاوند برای نوسازی بافت فرسوده در شهر نهاوند در نخستین اقدام باید احداث دفاتر تسهیل‌گیری را در دستور کار خود قرار دهد.

دیدگاه شما