تازه های سایت

کد مطلب: 51737
30. آذر 1401 - 8:59
فرماندار شهرستان نهاوند گفت: خانواده یکی از مهمترین ارکان‌ جامعه است که دشمن روی آن دست گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، ضرغام احمدوند در نشست با بانوان مطالبه‌گر نهاوندی که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: عفاف و حجاب، دستور و توصیه‌ خداوند مهربان به همه دختران و زنان باایمان است که این پوشش در گذر تاریخ، نمادی از جایگاه زن در هر فرهنگ و تمدنی بوده است.

وی تصریح کرد: حجاب و پوشش زن، نگهبان او از نگاه‌های آلوده و آسیب‌های احتمالی است که به زن آرامش و مصونیت می‌بخشد و هرچه این پوشش کامل‌تر شود، درصد امنیت و حفاظت آن بالاتر می‌رود.

احمدوند ادامه داد: پوشش، معرّف شخصیت و عفت زن مؤمن است و موجب می‌شود که افراد لاابالی جرأت نکنند به او جسارت کرده و به دید شهوت و هوسرانی به او بنگرند.

فرماندار نهاوند اضافه کرد: برای ایجاد فرهنگ حجاب و پوشش مناسب در جامعه، باید ابتدا پایه‌های اعتقادی و بینش افراد را نسبت به این موضوع محکم کنیم و این یعنی نهادینه سازی باورهای درست و فرهنگ‌سازی دقیق است.

وی تأکید کرد: خانواده یکی از مهمترین ارکان‌های جامعه است که دشمن روی آن دست گذاشته است و بانوان نقش اساسی در خانواده و جامعه دارند.

به گفته‌ احمدوند، دشمنان با فکر به میدان آمده‌اند و دست روی ریشه جامعه(خانواده) گذاشته‌اند و کسانی که با دشمنان همکاری می‌کنند و رعایت عفاف و حجاب نمی‌کنند، به قانون جمهوری اسلامی پایبند نیستند.

فرماندار نهاوند خطاب به بانوان مطالبه‌گر نهاوندی گفت: عرصه را با ارائه محصولات عفاف و حجاب برای بی حجابان و بدحجابان تنگ کنید و اجازه جولان این افراد را در جامعه ندهید و در همه‌ کارهای فرهنگی ورود پیدا کنید.

احمدوند در ادامه خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل این جلسات این است که مسائل و مشکلات جامعه توسط شما بانوان مطالبه‌گر به مسئولان برسد و ما مسئولان نیز آنها را پیگیری کرده و مورد بررسی قرار دهیم.

وی یادآور شد: موضوعات و مسائل طبقه‌بندی شوند سپس به عنوان مطالبه مطرح شده هر نتیجه‌ای در شهرستان قرار است رخ بدهد نتیجه آن صرفاً برای مردم باید باشد و مطالبات نیاز به پیگیری دارند و هیچ مطالبه‌ای بدون پیگیری به نتیجه نخواهد رسید.

فرماندار نهاوند همچنین با قدردانی از شورای تأمین شهرستان، مطرح کرد: مدیران و خادمان مردم به برکت خون شهدا در این سمت حضور دارند و با پایبندی به اصل قانون و خدمتگزاری به مردم، نیاز است که موضعشان در همه حوزه‌ها شفاف باشد.

احمدوند در پایان با استقبال از روحیه مطالبه‌گری بانوان در شهرستان گفت: مطالبه کنید و نگران نباشید، وظیفه ما پیگیری و پاسخگویی است البته انتظار می‌رود این مطالبه‌گری‌ها حتماً همراه با راهکار  باشید، ضمن اینکه تأکید داریم برای رسیدن به نتیجه مطلوب، مطالبات را به شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز ارائه دهید تا مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه شما