تازه های سایت

کد مطلب: 51699
26. آذر 1401 - 4:58
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: یک بهله عقاب از نوع سارگپه که از شکارچیان غیر مجاز کشف و توقیف شده بود پس از تیمار در طبیعت رهاسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، عزیز قیاسی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: پرندگان شکاری نقش بسیار مهمی در تعدیل جمعیت جانوران موذی و جوندگان و هم چنین در راس هرم پرندگان دارند و وجود انها در محیط زیست لازم است.

وی اظهار داشت: در همین راستا یک بهله عقاب از انواع سارگپه که از شکارچیان غیر مجاز توقیف و کشف شده بود پس از تیمار و نگهداری در محل زیستگاه آن پرنده رها سازی شد.

قیاسی ادامه داد: از کلیه شهروندان گرانقدر تقاضامندیم که از شکار جانوران وحشی خصوصا پرندگان شکاری خودداری نمایند زیرا این پرندگان پس از شکار به سختی دوباره به گردونه حیات وحش برمی گردند و تلف می شوند.

وی افزود: ضمن اینکه قانون گذار کیفر اشدی را برای متخلفان در قانون شکار و صید لحاظ نموده که متخلفین تا سه سال می بایست تحمل کیفر حبس نمایند و  همچنین مبادرت به پرداخت ضرر و زیان این گونه پرندگان کنند که مبلغ بسیار سنگینی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند اظهار داشت: حمل، عرضه، خرید و فروش و نگهداری پرندگان شکاری ممنوع و قانونگذار کیفر تا سه سال حبس و هشتاد و پنج میلیون ریال جزای نقدی برای متخلفان از این ارتکاب فعل لحاظ نموده است.

قیاسی افزود: شایسته است شهروندان محترم از شکار و نگهداری و همچنین خرید و فروش کلیه پرندگان شکاری و حفاظت شده خودداری نمایند.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه مقرر شده از امسال شکارچیان و صیادان جهت اخذ پروانه شکار در سامانه جامع سازمان حفاظت محیط‌ زیست ثبت نام نمایند از این رو شایسته است اشخاص مذکور  قبل از مراجعه به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان با مراجعه به سامانه نسبت به ثبت مشخصات مربوط اقدام نمایند در غیر اینصورت پروانه یا دفترچه ویژه شکار برای آنان صادر نمی شود.

دیدگاه شما