تازه های سایت

کد مطلب: 51676
23. آذر 1401 - 5:52
فرماندار نهاوند گفت: وضعیت بارش‌ها در نهاوند مناسب نیست و دستگاه های متولی باید وظیفه خود را در راستای مدیریت مصرف آب انجام دهند و از مسئولیت شانه خالی نکنند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، جلسه منابع آب شهرستان نهاوند به ریاست احمدوند فرماندار و  مسئولین مربوطه در سالن شهدای فرمانداری برگزار شد.

ضرغام احمدوند فرماندار نهاوند در این جلسه گفت: از اداراتی که در حوزه آب کشاورزی مسئولیتی دارند گلایه مند هستیم و باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

وی اظهار داشت: ۵٠ درصد باقی مانده چاه ها کی باید دارای کنتور هوشمند شوند؟ چون وضعیت بارش در نهاوند مناسب نیست و اگر همین گونه پیش برود قطعا با مشکل روبرو می شویم.

احمدوند افزود: کشت چغندر قند در نهاوند به علت آب بر بودن مشکل ساز شده است.

وی ادامه داد: سربندهای نهر شعبان باید اصلاح شود و تجمعات کشاورزان نهاوند در مورد آب کشاورزی بوده است و این بحران باید حل شود

فرماندار نهاوند گفت: بحث سربندهای نهر شعبان جدی است و باید حل شود و قانون آب اصلاح و به روز شود و متولیان وظایف شان را پاس کاری نکنند

وی با بیان اینکه بخش عمده ی بحران آب در شهرستان مربوط به نهر شعبان و آب کشاورزی بود بر حل مشکل و مدیریت این بحران از حالا و پیش از شروع فصل آبیاری تاکید کرد.

احمدوند تاکید کرد: جهاد کشاورزی در حل این مشکل شانه خالی نکند و بخشدار مرکزی هم باید جلسات برای مدیریت و رفع این مشکل را جدی تر و بیشتر پیش بگیرد.

وی ادامه داد: اینکه چغندر بیش از میزان تعیین شده کشت می شود باید حل شود حالا خلا قانونی دارد؟ باید مطرح و حتی اگر شده با برخورد قهری باید حل شود.

فرماندار نهاوند گفت: از ابتدای سال گفته ایم باید سربند ها اصلاح شود در بحث آب سطحی و رودخانه ها هم باید عدالت رعایت شود و قانون گذشته ای که مربوط به شرایط آب در گذشته بوده نه بحران فعلی؛ هم باید اصلاح شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو نهاوند، طبق گفته مسئولان در مهر و آبان امسال بارندگی ها نسبت به سال گذشته ۷۱ درصد میزان بارش ها کاهش یافته است.

در نهاوند هزار و ۶٠ حلقه چاه آب وجود دارد که ۵٠ درصد آنها دارای کنتور هوشمند هستند.

پلمپ چاه های غیر مجاز و جریمه چاه هایی که اضافه برداشت آب دارند با توجه به کاهش بارش ها از مطالبه شهروندان نهاوند است.

دیدگاه شما