تازه های سایت

کد مطلب: 51675
23. آذر 1401 - 5:52
سرپرست اداره ورزش و جوانان نهاوند گفت: خیران ورزشکار این شهرستان با حضور در زورخانه پوریای، ولی نهاوند، ۱۳۵ میلیون تومان برای آزادسازی زندانیان غیرعمد جمع آوری کردند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سلیمان جوانمردی گفت:این مراسم با حضور باستانی کاران روستای دهفول و خیران نهاوند همزمان با ایام فاطمیه و شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه الزهرا (س) و استقبال چشمگیر خیرین ورزش دوست برگزار شد.

او با اشاره به اینکه جمعیت قابل توجهی از زندانیان به خاطر جرائم غیرعمد و مقادیر بسیار اندک در بند هستند، گفت: کوچکترین کمک مالی منجر به آزادی این زندانیان می‌شود و این گلریزان با کمک خیران و مسئولان به طور قطع ادامه خواهد یافت.

سرپرست اداره ورزش و جوانان نهاوند گفت: زورخانه به عنوان میراث اصیل ایرانی ریشه در فرهنگ و اسطوره‌های حماسی مردم این سرزمین دارد و یادآور سنت و منش پهلوانان بزرگ آن است.

جوانمردی گفت: این ورزش که در نگاه عامه مردم تنها یک رشته خاص ورزشی نیست با برقراری سلامت جسم و روح نقش مهمی در پرورش نسل جوان و گسترش فرهنگ ایثار و جوانمردی ایفا کرده است.

شهرستان نهاوند با ۹ هزار ورزشکار سازمان یافته در ۱۵۰ کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان پیشتر اعلام کرده بود که با کمک خیران نیک اندیش ۱۷۵ زندانی جرائم غیرعمد این استان شامل ۱۲ زن و ۱۶۳ مرد از ابتدای سالجاری تا پایان آبان ماه از زندان‌های استان آزاد شدند.

۱۴۰ نفر از این افراد برای مسایل مالی، ۳۲ نفر برای پرداخت مهریه، ۲ نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت نفقه و یک نفر نیز برای پرداخت دیه ناشی از حادثه زندانی شده بودند که با مساعدت ستاد دیه و کمک خیران به آغوش خانواده بازگشتند.

منبع ایرنا

دیدگاه شما