تازه های سایت

کد مطلب: 51654
21. آذر 1401 - 2:11
به مناسبت ایام شهادت فاطمه الزهرا(س) باستانی کاران روستای دهفول نهاوند با دستان سخاوتمند خود اقدام به جمع آوری کمک برای آزادی زندانی کردند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، به مناسبت شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه الزهرا(س) مراسم باستانی در زورخانه روستای دهفول شهرستان نهاوند با حضور باستانی کاران، رئیس اداره ورزش و جوانان، مداح اهل بیت و  روحانی روستا برگزار شد.

این مراسم با مداحی، سخنرانی و اجرای برنامه باستانی ورزشکاران باستانی روستای دهفول آغاز و باستانی کاران خیرّ روستای دهفول  جهت آزاد سازی زندانی مبلغ ۲۵۱ میلیون ریال وجه نقد برای آزاد سازی زندانی اهدا کردند.

در این مراسم سلیمان جوانمردی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نهاوند ضمن تقدیر و تشکر از علی دهفولی خیّر و مدیر سالن باستانی که بانی این مراسم بودند گفت: ورزشکاران نهاوندی و خصوصا باستانی کاران همواره در امور عام المنفعه و خیر پیش قدم بوده اند.

وی افزود: با همکاری هیئت باستانی شهرستان نهاوند و جمعی از خیّرین نهاوندی ان شاالله مراسمی مشابهی در هفته جاری در زورخانه پوریای ولی شهر نهاوند برای حمایت مالی از این زندانی برگزار خواهد شد.

 جوانمردی گفت: ورزش زورخانه‌ای به عنوان میراث اصیل ایرانی ریشه در فرهنگ و اسطوره‌های حماسی ساکنان این سرزمین باستانی دارد و یادآور سنت و منش پهلوانان بزرگ آن است. این ورزش که در نگاه عامه مردم تنها یک رشته خاص ورزشی نیست با برقراری سلامت جسم و روح نقش مهمی در پرورش نسل جوان و گسترش فرهنگ ایثار و جوانمردی ایفا نموده است، و باستانی کاران شهرستان نهاوند به حق این وظیفه سترگ را به خوبی ایفا نموده اند.

دیدگاه شما