تازه های سایت

کد مطلب: 51653
21. آذر 1401 - 2:11
فرماندار نهاوند به همراه مسئولان مربوطه در بازدید از مسیر نهر شعبان پیگیر حل ساماندهی سربندهای رودخانه گاماسیاب شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، با توجه به کاهش بارندگی ها در سال گذشته و امسال میزان آبدهی رودخانه گاماسیاب به عنوان منبع اصلی تامین آب کشاورزی نهاوند بسیار کاهش یافته است.

بر همین اساس باید پیش بینی های لازم برای بهره مندی همه کشاورزان از آب این رودخانه به میزان معین و عادلانه مشخص شود تا حقی از هیچ روستایی تضییع نشود.

در سال گذشته و در روزهای اوج نیاز کشاورزان و باغداران نهاوندی به آب بسیاری از کشاورزان با حضور در فرمانداری از نحوه توزیع آب در سربندهای رودخانه گاماسیاب بسیار گله مند بودند.

این کشاورزان از مسئولان درخواست کردند که با توجه به اینکه الان فصل ابیاری نیست این مشکل هر چه زودتر حل شود تا آب به صورت عادلانه بین کشاورزان توزیع شود.

بر همین اساس ضرغام احمدوند فرماندار نهاوند به همراه معاون عمرانی فرمانداری، بخشدار مرکزی، مدیر جهاد کشاورزی و مدیر امور منابع آب در بازدید از مسیر رودخانه گاماسیاب و نهر شعبان پیگیر حل ساماندهی سربندهای رودخانه گاماسیاب شد.

وی در این بازدید گفت: با توجه به وظیفه ذاتی اداره آمور منابع آب شهرستان جهت تحویل حجمی آب رودخانه گاماسیاب به سربندهای اصلی روستاهای وراینه، گبری، بیان، تکه، فیازمان و شعبان به نمایندگان کشاورزان تحت پوشش انهار مذکور و با توجه به کم آبی در سال جاری و جهت جلوگیری از هرگونه تنش و درگیری بر اساس درصدهای تعیین شده و بر اساس اراضی تحت پوشش هر نهر و سوابق موجود در مدیریت مناب آب باید اقدامات مناسب انجام شود.

احمدوند ادامه داد: جهت تقسیم و توزیع عادلانه آب به وسیله جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند ضروری است اقدامات لازم جهت ساماندهی سربندهای کشاورزی در این زمینه صورت پذیرد.

وی تاکید کرد: تخصیص اعتبارات ملی در حوزه کشاورزی برای انجام بتنی کردن نهرهای خاکی و سنتی و همچنین اجرای طرح های فنی و زیر بنایی می تواند در کاهش مصرف آب راه گشا باشد و ضمن کاهش هزینه ها، موجب افزایش تولید محصولات کشاورزی و اطمینان خاطر بهره برداران شود.

دیدگاه شما