تازه های سایت

کد مطلب: 51596
15. آذر 1401 - 8:40
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت:بانوان نهاوند در بیشتر رشته‌های ورزشی صاحب مدال بوده و قطب قهرمان پرور در ورزش کوراش به ویژه در بخش بانوان است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علی حقیقی در مراسم استقبال از مدال آوران جهانی کوراش بانوان گفت: بانوان شهرستان نهاوند در رشته کوراش توانستند در میدان مهم جهانی صاحب مدال شوند که افتخاری ارزشمند برای ورزش استان همدان به شمار می‌رود.

او گفت: همواره بر توانمندی بانوان نهاوند در مدال آوری رشته‌های مختلف ورزشی حساب ویژه داریم و کوراش جزو رشته‌هایی است که با توجه بیشتر می‌تواند سال‌ها برای این استان نشان‌های مهم بین المللی کسب کند.

مدیرکل ورزش همدان گفت: با تاکید بر اینکه روسای ورزش شهرستان‌ها باید روی رشته‌های مستعد و مدال آور برنامه ریزی کنند، گفت: شناسایی استعداد‌ها و نخبه‌ها و شکوفایی آن‌ها تا رسیدن به مدال‌های مهم بین المللی باید جزو اولویت‌ها باشد.

حقیقی از صبا کرمعلی و لیلا سیاوشی دارندگان مدال برنز جهانی کوراش به عنوان مفاخر ورزش استان همدان نام برد و گفت: این ۲ ورزشکار در میدان بزرگ جهانی که بهترین‌ها حضور داشتند، ۲ نشان ارزشمند کسب کردند.

او گفت: رویکرد ورزش استان حمایت همه جانبه از بانوان قهرمان و مدال آور است و نتیجه این توجه کسب مدال‌های رنگارنگ در مسابقات ملی و فراملی و نیز تصاحب جایگاه‌های اصلی تیم ملی است.

مدیرکل ورزش همدان گفت: بانوان سهم بسزایی در موفقیت‌های ورزش استان دارند و باید امکانات و تجهیزات مورد نیاز این قشر از ورزشکاران در سطح شهرستان‌ها به خوبی تامین شود.

 سیزدهمین دوره رقابت‌های کوراش قهرمانی جهان در حالی به میزبانی پونام هند برگزار شد که ۲ بانوی ملی پوش استان لیلا سیاوشی و صبا کرمعلی در این مسابقات برای نخستین بار به مدال جهانی دست یافتند.

صبا کرمعلی ملی پوش نهاوندی کوراش کشورمان توانست در مسابقات جهانی به مدال برنز دست یابد، در وزن منهای ۷۸ کیلوگرم این مسابقات صبا کرمعلی به مصاف حریفان خود رفت و پس برتری مقابل حریفان خود در دور‌های مقدماتی به نیمه‌نهایی راه یافت.

این بانوی نهاوندی در مرحله نیمه نهایی از حریف کره جنوبی خود شکست خورد و به مقام سوم مشترک و مدال برنز این وزن دست یافت.

سوناح لی از کره‌جنوبی به مقام نخست این وزن دست یافت، فیلورا ارگاشوا از ازبکستان دوم شد، صبا کرمعلی از ایران و عزیزا کوربانوا از ترکمنستان نیز به صورت مشترک در رده سوم جای گرفتند.

اما در وزن منهای ۴۸ کیلوگرم این دوره از مسابقات جهانی نیز لیلا سیاوشی دیگر بانوی نهاوندی به برنز دست یافت.

سیاوشی در دور نخست مقابل ورزشکاری از ژاپن به برتری دست یافت، وی در مرحله بعدی نماینده تایوان را مغلوب کرد، اما در مرحله نیمه‌نهایی به کوراش‎کار ازبکستانی باخت و به مقام سوم مشترک و مدال برنز دست یافت.

با پایان رقابت‌های کوراش قهرمانی جهان، کاروان کشورمان با کسب ۱۳ مدال رنگارنگ شامل ۶ طلا، سه نقره و چهار برنز در مجموع به مقام نائب قهرمانی جهان دست یافت.

دیدگاه شما