تازه های سایت

کد مطلب: 51568
12. آذر 1401 - 8:29
محورهای مواصلاتی نهاوند برای بهسازی و ساماندهی نیازمند اعتبارات ملی و پیگیری برای تخصیص این اعتبارات هستند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، از اولویت های توسعه هر منطقه داشتن زیرساخت های مناسب از جمله محورهای مواصلاتی مناسب و ایمن است که نقش بزرگی در پیشرفت و توسعه دارد.

محورهای نهاوند که روزانه شاهد تردد هزاران دستگاه خودروی سبک و سنگین هستند با توجه به قرار گرفتن این شهرستان در مرکز تردد چند استان نیازمند ساماندهی و تعریض و بهسازی هستند.

محور شهر نهاوند به فیروزان و سپس استان کرمانشاه یکی از این محورها است که چهار خطه شدن آن آرزو و مطالبه چندین ساله مردم است.

سالانه تعدادی از همشهریان و هموطنان عزیزمان در این محور دچار حادثه شده و یا کشته می شوند یا دچار قطع عضو و مجروحیت می شوند.

با توجه به اینکه این محور در مسیر تردد عتبات عالیات در کشور عراق قرار دارد در ایام مختلف سال و بویژه در ایام اربعین شاهد تردد بسیار سنگین در این محور هستیم.

این محور خطرناک نیازمند اعتبارات در جهت ساماندهی و پایان چهارخطه کردن است و مردم از مسئولان درخواست دارند تا یک بار برای همیشه مشکلات این محور را حل کنند.

چند روزی است که فاز دیگری از بهسازی این مسیر شروع شده است که امیدواریم مانند سال های گذشته به حال خود رها نشود.

علیرضا شهبازی نماینده مردم نهاوند در مجلس در خصوص این محور گفت: یکی از اقدامات اساسی که با پیگیری های چند ماهه انجام شد و به نتیجه رسید، گرفتن ماده ۵۶ برای محورهای مواصلاتی نهاوند بود.

شهبازی گفت: محور نهاوند به کرمانشاه از طریق ماده ۵۶ توسط بانک سپه و محور نهاوند به بروجرد و ملایر نیز از طریق بانک توسعه تعاون تامین اعتبار خواهد شد.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده قطعی شده که اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی برای این طرح ها تامین شود و سازمان برنامه و بودجه تضمین کرده که بانک سپه این مبلغ را برای اتمام پروژه تخصیص دهد.

شهبازی افزود: همچنین مبلغ ۶۵ میلیارد تومان از طریق اعتبارات ملی و ۳۰ میلیارد تومان هم از بودجه استانی و در سفری که ریاست جمهور به استان داشته اند برای این محور در نظر گرفته شده است.

نماینده نهاوند در مجلس گفت: همچنین روکش آسفالت چند محور دیگر نهاوند نیز یا به اتمام رسیده یا در حال اتمام است که امیدواریم مشکلات شهروندان در این بخش کاهش یابد.

علیرضا سیاوشی رئیس اداره راهداری نهاوند نیز در این خصوص گفت: ۷ پروژه راهسازی در نهاوند در حال اجرا است که تا پایان سال ۵ طرح به اتمام می رسد.

وی اظهار داشت: روکش آسفالت در چند محور شهرستان در حال انجام است و پیمانکار در محور فیروزان نیز در دو بخش در حال کار است.

سیاوشی افزود: با اقداماتی که انجام شده برابر آمار ۳۵ درصد کاهش تصادفات در محورهای نهاوند داشته ایم.

وی ابراز امیدواری کرد که با تخصیص به موقع اعتبارات کار ساماندهی این محور به خوبی اجرایی شود.

در شهرستان نهاوند ۵۰۹ کیلومتر راه استحفاضی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری گرو نهاوند، طبق وعده ای که مسئولان داده اند ساماندهی این طرح پس از سالها در سال ۱۴۰۳ به اتمام می رسد و مشکلات مردم در این بخش کاهش می یابد.

امیدواریم با پیگیری های نماینده و مسئولان استانی و محلی اعتبار لازم این طرح ها تامین و کار شتاب بیشتری بگیرد.

ساماندهی محورهای نهاوند و ۴ خطه کردن محور نهاوند به کرمانشاه نقش زیادی در توسعه همه جانبه شهرستان دارد و زمینه صادرات بسیاری از محصولات نهاوند را به کشورهای همسایه فراهم می کند.

دیدگاه شما