تازه های سایت

کد مطلب: 51455
30. آبان 1401 - 8:52
نماینده مردم شهرستان نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط موجود توقع داریم که مدیران استانی زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را در شهرستان نهاوند فراهم کنند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علیرضا شهبازی در نشست بررسی موانع توسعه و تامین اعتبارات شهرستان نهاوند که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ورود دستگاه‌های استانی برای رفع موانع توسعه در شهرستان لازم و ضروری است.

وی افزود: با همه محدودیت‌های دولت در شرایط اقتصادی و تخصیص‌ها، تنگناهایی وجود دارد اما با پیگیری و تعامل درصدد تامین انتظارات مردم در شهرستان هستیم.

شهبازی تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی مردم در حوزه اشتغال و اقتصاد هم مشکل دارند و هم توقع که نیاز است امید مردم را نسبت به رفع این مشکلات تقویت و پاسخگو باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: موضوع پرداخت مابه‌التفاوت واحدهای تولیدی به مبلغ ۱۱ میلیارد در حال برگشت بود که با پیگیری‌ها مانع بازگشت این اعتبار استانی به خزانه شدیم.

وی یادآور شد: با همه‌ محدودیت‌هایی که دولت دارد امکان سرمایه گذاری مستقیم دولت فراهم نیست اما شستا، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و ... می‌توانند ورود و سرمایه‌گذاری کنند که توقع داریم مدیران استانی و دستگاه‌ها زمینه‌ سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را در شهرستان فراهم کنند.

شهبازی اضافه کرد: حرکت جهادی که رهبری بر آن تاکید دارند رفع همین موانع، کمک برای ادامه کار و خدمت به مردم و حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال و تولید در خط مقدم توسعه و تقویت اقتصادی کشور  است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس تاکید کرد: یک سال است محور نهاوند به آورزمان لنگ مجوز بهره‌برداری از معدن است و در این محورها حوادث و اتفاق‌های جبران ناپذیری برای مردم رخ می‌دهد که این درست نیست و باید تفکر توسعه را در شهرستان رشد داد.

فرماندار شهرستان نهاوند نیز گفت: از مدیران استانی درباره تخصیص‌ها برای شهرستان با توجه به ضرورت‌های موجود در اتمام و تحویل برخی پروژه‌ها پیش از فصل سرما انتظار می‌رود نهایت تعامل و همکاری را داشته باشند.

ضرغام احمدوند افزود: با توجه به اینکه اعتبارات سفر ریاست جمهوری نقد است از مدیران دستگاه‌ها تقاضا دارم تا کار را شروع کرده و با سرعت به اتمام برسانند چراکه پس از اتمام کار سریع هزینه به حساب واریز خواهد شد و از این فرصت نهایت بهره را ببرند.

وی رفع موانع توسعه و پروژه‌های عمرانی در شهرستان را عامل مهم توسعه و جلب رضایت مردم بویژه در بحث راه‌ها، مسکن وحوزه کشاورزی و ... عنوان کرد.

فرماندار نهاوند با اشاره به بحث مسکن روستایی و ساخت مسکن ملی هم از بانک ها خواست تا در نحوه پرداخت وام به متقاضیان تجدیدنظر و نهایت همکاری را داشته باشند چراکه هزینه ساخت و ساز هر روز در حال افزایش است و فرصت سوزی بانک‌ها به ضرر مردم تمام می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه شما